Snart 3 år

Tiden går fort, alldeles för fort och om snart dryga månaden så har vi en liten kille som fyller 3 år här hemma! 
Just nu så pratas det mycket om att han önskar sig en gröna snickarboa!! En snickarboa som man kan låsa och plinga på. Så det är inga dåliga önskningar lilla herrn har. Grön, låsbar, ringklocka. 
Förra året var jag sugen på lekstuga men slog snabbt bort tanken på just en lekstuga då vår tomt inte är alltför stor. En lekstuga känns som en period som är övergående och hade vi haft utrymme till det så hade jag mer än gärna lagt ner tid och pengar på att piffa i ordning en riktig liten lekstuga.
 
Nu kostar lekstugorna en hel del, tar stor plats och sedan står dom där dom står. Så näe, någon riktigt lekstuga blir det inte här. Men efter Philips prat om en grön snickarboa så har jag börjat kika runt på lite lekstugor ändå. Finns en hel del i plast material. Är i och för sig allergisk mot skrikiga plaststugor i alla jordens färger. Så njae, någon plaststuga i massa färger blir det inte heller. 
 
Men möjligtvis dessa går hem hos mamman. Ett plus i kanten är att det faktiskt finns lite grönt på dom också:-)
 
 
Det är grönt på dem, dörren går att låsa, det finns ringklocka. Så jag har mina aningar vart Philip fått sina önskningar om en grön snickarboa. Förmodligen då han varit och lekt hos Meja i hennes stuga:-)
Jag gillar den nedersta stugan mest tror jag. Den är dock lite större, så frågan är hur stor plats den tar. Men dessa två i plast får i alla fall godkänt av mamman. 
 
Någon annan som vet av några fina plastlekstugor och kan ge tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback