Varma dagar!

Vilken värme det bjuds på denna vecka. Det är inte ofta smhi utfärdar klass 1 varning på grund av höga temperaturen. Termometern visar plus 30 grader om dagarna. Som höggravid kan man nog inte annat än smälta bort i denna värme. Samtidigt så får vi vara tacksamma över att vi får njuta av dessa fina dagar. Något att spara långt inne i hjärtat och plocka fram för att minnas i höst när kyligare dagar kryper på igen.
 
Vi hade finbesök av Madde med familj idag. Bjöd på lunch och fika i hettan och sedan fick det bli en promenad ner till sjön för att svalka oss. Madde, Thomas och barnen reste sedan vidare medan vi fortsatte att svalka oss ett tag till. Hann lagomt hem för att möta upp morfar som anlände hos oss i em. Så i natt har vi morfar på övernattning. 
 
Nu är väskorna packade (igen) och imorgon fortsätter vi semestern lite längre norrut. Önskar ibland man kunde trycka på en knapp så är allt packat och klart å vips är man framme. Här hemma har jag under kvällen vädrat så gott det går, tvättat, packat. Inte helt enkelt. Jag är så varm och duschen är nog min bästa kompis just nu. Märks inte att fönstren står vidöppna. Nästan så att jag gruvar mig lite för nattens sömn. Sover inte speciellt bra när det är så varmt plus att man kanske inte sover så bra i vanliga fall heller i detta stadie. 
 
 
 
Här är en kille som släppt alla spärrar totalt vid badning. För dryga vecka sedan så plaskade han vid vattenbrynet. Doppa sig?? Näe! Plaska och greja i sanden var mer hans melodi, DÅ! Idag far han runt som ett vattendjur. Plaskar, doppar sig, åker runt med simringen och puffar på armarna. Springer och skvätter i vattnet som aldrig förr. Antingen är det värmen eller någon som fått bada väldigt mycket sista tiden och blivit lite "varm i kläderna".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback