Buss och bibliotek

Inget sol och bad väder idag heller. 1:a Juli och nu kan man inte säga annat än att sommarmånaden är här på riktigt! Tror nog att juni har gått lika fort som maj gick. Undra om Juli tänker ha samma tempo?
 
 
Jag känner mig verkligen begränsad i vilka aktiviteter som vi kan roa oss med i det här läget då jag och Philip är ensamma hemma. Är så glad att det bara är en vecka det handlar om. Pang boom sa det så sa kroppen ifrån ordentligt. Jag får ordentliga sammandragningar och jag börjar förstå att en dag då man bara är hemma och inte gör något speciellt egentligen är för mycket för vad jag klarar av. Insåg det igår. En dag då vi bara var hemma och allmänt småplockade och grejade på med egentligen inget speciellt alls. Det går inte, jag klarar det inte och det är så frustrerande att inte orka. Men igår gjorde det ont, riktigt ont. Så nu får  jag verkligen skärpa mig och dra ner på tempot även om jag "bara" är hemma. Det är nog just dom där vila och ligga still pauserna som kroppen behöver.
 
Så idag tänker jag på det. Vi lät nog halva dagen rinna iväg innan vi gjorde något för att rasta oss lite. Efter lunch blev det en promenad till bussen för att sedan åka buss till biblioteket. Lämnade igen böcker, läste några böcker i myshörnan och lånade med oss ett gäng nya hem. Philip tycker verkligen det är roligt att åka buss och sedan få välja och vraka bland alla böcker. Avslutade med att lyxa med go-fika innan vi tog bussen hem igen. Lämpligt nog så somnade Philip till i vagnen precis när vi kommer hem, så i skrivande stund så sover han ute under taket medan världens störtskur av regn vräker ner. Nyss rätt så fint och jag trodde nog solen var på väg fram till oss, men från en sekund till en annan blev det mörkt och nu ÖSER regnet ner. Själv har jag verkligen legat i soffan och VILAT ända sedan vi kom hem. Alltså ca en timmes vila. Bra Emmelie, BRA!
 
Visst är det lite mysigt och skönt att ligga inne med altandörren öppen och höra på dom tunga regndropparna. Frisk luft kommer in och en doft av regn. Det är lite äkta sommar med det också. Det hör till liksom. Bara den där boken som saknas. Eller egentligen saknas den inte, den ligger bredvid sängen i sovrummet och väntar. Har bara inte hittat rätt tillfälle riktigt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback