Sällskapssjuk

Så äntligen är min arbetshelg till ända. Just innan arbetshelgen kickar igång så känns den evighetslång och riktigt tung. Men innan man vet ordet av det så är det söndagkväll och man är på väg hem med vetskapen om att man är ledig i två dagar. Just idag så har dagen rent ut sagt sprungit iväg. 
 
Man kan tycka att efter tre dagar på jobbet och umgåts med folk så borde det kanske vara skönt med en ledig dag då man får vara själv. Jag känner just nu tvärtom.
 
Måndag imorgon, ny vecka, nya tag, nya möjligheter och dessutom ledig! Jag älskar när det finns planer och lagom dos med aktiviteter i kalendern. Imorgon ekar det tomt i kalendern medan jag och Philip är lediga. Undra vad vi ska hitta på?? Längtar galet mycket efter att umgås, dricka kaffe, äta lunch, promenera, surra i kapp... Tror jag saknar mammaledigheten ibland. Speciellt när jag är ledig veckodagar och dom flesta jobbar. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback