Tufft med lite sömn

Som jag skrev tidigare hade vi en natt med lite sömn. Vi brukar bli bortskämda med god sömn oftast. Men just nu tror jag bestämt att lilla Philip är inne någon typ av fas. Så det är ändå okej... Som småbarnsförälder ska det svänga med sömnen. Men alla som har/haft småbarn vet hur sjukt jobbigt det kan kännas när man inte får sova.
Vår lilla räddning för dagen blev ändå att vi genomförde dagens planer och gav oss iväg för att träffa vår mammagrupp. Sångstund och sopplunch på öppnaförskolan med efterföljande fika hemma hos oss på hyacintgränd. Det var väldigt trevligt att träffa alla mammor och bebisar igen. Philip passade på att ta igen den missade sömnen så medan kompsarna lekte med hans leksaker sov han skönt ute i vagnen. Mamman däremot fick stimulans iform av trevligt sällskap, surr och massa kaffe.
Ikväll somnade han efter lite gnöl. Eftersom att dagens vila blev en aning sen så var det inte så lätt att somna runt klockan 20 som vi brukar. Nu sussar lilla hjärtat sött där uppe sedan ändå någon timme tillbaka. Jag hoppas och tror på en bättre kommande natt med lite mer sömn för hela familjen.
Jag och E passade på att kvällsfika te och macka när liten somnat. Jag njuter alltid lite extra på kvällarna när Philip sussar gott och jag får mysa ner mig i soffan och göra absolut INGENTING. Dessutom alltid lite extra efter ett träningspass också. Men nu skriker sängen efter mig och jag ska skynda mig att krypa ner. Imorgon är en ny dag, nya tag och vi har en torsdag med roligheter att vänta. Ännu en mammaträff står på agendan. Imorgon är det träff med "prematurmammorna" och grabbarna Anton och Elliot. Ska bli JÄTTESKOJ! Det är alltid lika roligt att ses och det känns nog lite speciellt eftersom våra grabbar har gjort samma resa, är jämngamla och på samma nivå. Så imorgon kommer tjejerna hit med sina grabbar på lunch, fika, lek och bus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback