BERÖR

Jag måste bara tipsa om en blogg som är värd att göra ett besök! Hos lisadecker.bloggplatsen.se får man följa en nybliven liten familjs kamp på neonatalavdelningen i Umeå. Den här lilla familjen fick träffa sin lilla dotter redan i vecka 23. Lilla Denise och hennes föräldrar kämpar och berör. Det är med en klump i magen jag tittar in här dagligen och följer deras fantastiska resa. Det är med tårar och glädje om vart annat!
Trots av vi bara gjort en bråkdel av deras enorma resa så är det många känslor och minnen som poppar upp hos mig. Det kommer känslor som jag nästan kan känna av rakt genom dataskärmen och samtidigt som jag inte har en aning om hur det är att få sitt lilla barn så tidigt som vecka 23. På något vis så känner jag igen mig ändå. Jag hoppas verkligen att det kommer gå BRA för den här lilla fina familjen och att dom snart få komma hem med sin lilla dotter och påbörja ett normalt liv.
Livet är en berg- och dalbana fyllt med alla sorters överraskningar. Man ska vara glad över det man har och inte sörja det som man inte har. Man ska ta vara på varje dag, njuta av livet! Livet kan vara fruktansvärt men samtidigt lika fantastiskt!
Mitt lilla lilla pyre. Så liten, så skör! Liten älskling i stora vida världen med två oroliga nyblivna föräldrar som knappt kunde drömma om hur det skulle vara att leva tillsammans hemma. <3<3<3
Idag njuter vi av VARJE minut tillsammans med vår son! Jag är otroligt tacksam och lycklig över att ha fått en frisk, glad och pigg liten kille! Resan vi gjorde har satt sina spår och det är en resa som vi ALDRIG kommer att glömma. Samtidigt är det nu så svårt att förstå att våra lilla kille har varit så liten. Vårt lilla pyre <3<3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va fint du skriver!

Hur länge var ni på Neo? Vecka 29 är ju ganska mycket för tidigt det också, så jag kan tänka mig att ni hann gå igenom en hel del jobbigheter ni också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback