Välling gör susen!

Att sova i eget rum går som en dans här hemma och hela familjen sover mycket mycket bättre om nätterna. Det som är lite jobbigt är när man måste kliva upp och gå ut ur rummet och in i nästa. Var väldigt smidigt att tidigare bara sätta sig upp i sängen typ....
Välling har vi försökt med tidigare men vår son har verkligen ratat flaskan. Provsmakat och sedan bryter kaoset loss totalt. Så gröten har varit ett säkert kort om kvällarna innan läggdags. I samband med att sova i eget rum så kände vi att det var dags igen att testa vällingen. Tror det vart en fullträff direkt! Köpte välling med päronsmak och det gick hem hos vår lilla son. Två kvällar i rad har han slukat flaskan och i natt blev han även sugen på flaska välling runt 4 tiden. Sömnen har också blivit bättre då han somnat ca.19.30 och sovit till ca.04.00. I morse somnade han om efter en flaska välling vid 4 tiden och sov till 6.30 och sedan var det Godmorgon! Helt OK känner jag! Fortsätter nätterna så här ska jag absolut inte klaga. Vill han sedan säga Godmorgon runt 6 så är det helt OK från mammans sida, bara han sover natten igenom. Vet att det kan svänga fort när det gäller dom små och sömn så det gäller att njuta när dom bra nätterna kommer. Jag ska absolut inte klaga nu heller då nätterna känns "stökiga". För 10 månader sedan så ställde vi klockan och gav vår son mat var tredje timme dygnet runt. Att amma var 3:e timme är inte en dans på rosor vill jag lova. Att dessutom behöva väcka sin lilla bebis när han väl sover på nätterna för att ge mat känns inte bra. Det var tider det, tider som vi klarade alldels utmärkt så här i efterhand.
Det är så gott med välling att man blir alldeles sömnig....
Hoppas att detta nu håller i sig och att jag kan trappa ner/sluta helt med amningen. Känner att det räcker nu. Är otroligt glad över förmånen att ha kunnat ammat och att amningen fungerat så bra som den gjort. Men efter nästan ett år som en vandrande "matmaskin" så längtar jag nu tillbaka till "mitt vanliga jag". Tänk att få gå och shoppa en ny SNYGG BH. För amningsbh:ar är INTE snygga!! Först nästan 6 veckors slit med bröstpumpen och sedan amma normalt har satt sina spår och jag är mättad på detta nu. Min lilla kille är på väg att bli en stor kille och det är ju sååå himla mysigt att få kunna ge välling i flaska nu istället.
En liten liten Philip första dagarna hemma. Klockan är mitt i natten och mamman försöker få sin son att vakna och vilja ha lite mat i sig. Lilla lilla älskade pyret!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback