Intensiven-För tidigt född

Har just gråtit mig igenom ännu ett avsnitt från dokumentären "Intensiven-för tidigt född". Helt otroligt att VI... Jag, E och vår Philip har genomgått något som det som visas i dokumentären. Jag har nog lite svårt att förstå att vi själva faktiskt har varit i en sådan sits och dessutom för inte alls längesedan. Jag gråter och ryser när jag ser på programmet. Känner igen varenda liten känsla som man kan se hos föräldrarna. Vet precis hur dom känner, tänker och går igenom. Oavsett vad barnen har för diagnoser under tiden på neonatalen så är känslan ungefär densamma. Alla föräldrar är rädda, oroliga och man vet inte vad som händer, hur det ska gå, om barnet ska klara sig osv. JA, man är helt enkelt livrädd att ens barn ska dö ifån en! Dessutom hjälplös och kan inget göra mer än att bara vara närvarande. Vet att jag har skrivit om det tidigare... Men att som mamma inte kunna ta i sitt barn som man vill, trösta, amma och ta hand om sitt barn är SKITJOBBIG! Att sitta och se på sin hjälplösa lilla bebis genom en plastruta kan inte annat än vara fruktansvärt. Att bara vara i en sådan speciell situation kan knäcka vilket förhållande och familj som helst.
Att VI har gjort det, att vi har varit där, att vi har suttit där dag in/ut, timme efter timme helt hjälplösa i sjukvårdens händer är otroligt tycker jag så här i efterhand. Nästan så det är svårt att förstå! För det känns som världens självklaraste att se på vår älskade lilla son nu där han ligger i sin säng med armarna ovanför huvudet och lite lätt snarkandes. Som om han alltid har legat så. Och det bästa... Att som mamma kunna pussa, krama, hålla om honom exakt NÄR jag vill och HUR mycket jag vill!!
Jag vet att jag också har sagt att jag aldrig någonsin ska klaga över ömma bröstvårtor, sömnlösa nätter, bebisskrik m.m. Det tänker jag inte heller göra. Jag är så tacksam över att jag har förmånen att jag kan amma min son, att han är en vaken och pigg kille som säger till även nattetid att han vill ha mat och uppmärksamhet. Visst, det är jobbigt om han gråter otröstligt. Men är han äter, visar vad han vill och genom att göra det så visar han ett sunt friskhetstecken. Och det tänker jag vara tacksam över! Jag är glad över att jag har ett friskt barn som mår bra!!
Älskade älskade lilla skrutt!! Känns som om du alltid har funnits med oss i vår lilla familj. Som vi älskar dig! Kärleken till dig är obeskrivlig!! <3<3<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback