SATS

Det här med träning är inte helt enkelt när man har småbarn. Man prioriterar lite annorlunda än vad man gjort tidigare och tiden finns inte riktigt som innan. Men visst går det att träna även om man har småbarn, det är jag helt övertygad om! När det gäller våran situation så är det lite speciellt eftersom vi inte har tillgång till någon barnvakt här i Stockholm. Vi kan inte ringa in en mormor eller farmor en vardagkväll för att kunna åka iväg och träna. Det innebär då att jag och E måste dela på dagarna/kvällarna. Eftersom E jobbar dagtid så är det kvällar det gäller. Båda två vill kunna träna och vi vill även ha tid tillsammans alla tre. Dessutom så går en kväll åt till att t.ex åka och handla, städa huset m.m. Så helt klart har träningen blivit lidande under hösten! Jag kom igång så fint med joggandet sedan blev det en paus på några veckor innan jag tog tag i det igen. Men så hände något och helt plötsligt blev det bäcksvart redan klockan halv sju. Och ännu värre blev det i söndags då klockan vreds tillbaka för nu är det mörkt redan klockan fem. Dessutom är snart halkan och kylan här och jag känner mig själv alldeles för väl för att veta att jag inte kommer att ge mig ut i mörker, kyla och halka för att jogga. Nej, löpning är inte ming grej utan endast ett ont måste och då gör jag det den tid på året då det är njutbart utomhus.
Så vad vill jag med detta?? Det jag vill förklara är att jag behöver ett gymkort och det omgående! Har velat hit och dit om vart jag skall träna någonstans. Sats eller Friskis? Friskis är mycket billigare är Sats men Sats har myckte bättre bättre pass och dessutom möjlighet till barnpassning. Nu har jag bestämt mig... Jag ska besöka sats för att kolla upp möjligheter till att kunna träna där. Jag riktigt längtar till att kunna gå på gymmet igen och dessutom kommer jag kunna göra det dagtid och ha Philip med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback