Torsdag

Vet inte hur vi bär oss åt. Trots att vi är uppe i tid så tar det en väldans tid här på morgonen. Morgonpromenaden borde kanske istället heta dagspromenad och frukost liknar mer lunch!? Hur som helst så är nu dagens promenad avverkad och frukost uppäten. Och jaa, det känns i benen att jag gav mig på att springa i tisdags. Träningsvärk tror jag det kallas!?
Nu känner jag mig lite smått stressad över att jag själv inte har duschat, bäddat sängen och plockat undan i köket och dessutom finns det en liten dagens lista som gnager i mig. Handdukar behöver tvättas, hemmet behöver dammtorksa, badrum skuras och golven behöver dammsugas och våttorkas. Plus att jag har lite viktig pyssel som ännu inte är klart och dessutom lite brådskande. Jag inser själv att allt detta inte kommer kunna genomföras idag. Jag är glad om jag lyckas med något av dessa måsten. Jag ska göra mitt bästa;-)
Det ser ut som att även torsdagen blir fullt sysselsatt och dessutom så får vi middagsbesök ikväll av Micke, Kristell och lilla Leon. Det blir en BRA torsdag!!
Nu skruvar den lilla på sig och jag gissar att sovtiden är slut. Skrev igår att jag undrade hur natten skulle bli. Trots många timmars sömn på kvällen så sov sig lilla hjärtat igenom natten väldigt bra. Vaknade dock ganska ofta, åt och sedan somnade om. Inga konstigheter alls där i mellan. Skönt! Däremot så krånglade hans förbaskade apné larm. Det jäkla larmet har tjutit i natt två gånger om inte tre. Helt klart fellarm eftersom jag hörde hur lilleman andades. Men man blir så jäkla rädd när det sätter igång och tjuter mitt i natten och det är kolsvart i sovrummet. Visst det är jättebra med detta larm, det är en trygghet när han sover själv, ligger i vagnen osv. Men man blir på helspänn varje gång detta larm ger ljud ifrån sig. Ska kolla upp om det ändå inte är batterierna som spökar.
Dags att ta tag i dagen och sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback