Havandeskapsförgiftning!??

Är det någon som jag känner som har haft det? Eller är det någon av er som läser här inne på bloggen som har råkat ut för det vid graviditet?

Igår hade vi tid för kontroll hos vår BM. Mäta, väga, blodsocker och blodtryck osv. Jag hade då vid kontroll av blodtryck något för högt blodtryck och fick ta om detta efter lite vila. Blodtrycket hade gått ner men fortfarande något för högt. Magen mätte vi också och visst den har växt men BM tyckte att den borde ha växt lite till vid det här laget. Så därför fick jag imorse åka iväg och lämna ett urinprov för att se om protein i urinen finns. BM informerade om något som heter havandeskapsförgiftning. Vilket jag har hört talas om men inte riktigt förstått vad det är för något. Nu är det ingenting som säger att det är just det som mina tecken tyder på men för säkerhetsskull så kollar man upp allt noggrant. Vilket är jättebra;-) Jag själv anser mig frisk som en nötkärna och har inte ont någonstans! (Vid havandeskapsförgiftning kan man tydligen ha huvudvärk, ont i övre buken, svullen och i vissa fall se stjärnor). Fick i alla fall rådet om att ta det lite lugnare i några dagar. Så det är idag mitt stora projekt, att ta det lugnt och inte göra någonting över huvud taget! VILA, VILA, VILA!!

På måndag har vi tid för kontroll igen och förhoppningsvis så spökar inte blodtrycket då. Så i helgen blir det lugna puckar och prioritet TA DET LUGNT! Tur att det är helg och ledighet som stundar;-)


TREVLIG HELG!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan!!!

Hoppas att det bara är ditt blodtryck som spelar dig ett spratt, o att det ser bättre ut på måndag. Så lyd BM:s råd om att bara ta det lungt o njut i helgen. Har inte själv råkat ut för havandeskapsförgiftnig, men om jag inte missminner mig så tror jag att Johanna fick det vid första graviditeten.

Hoppas att allt är bra annars, o att ni får en trevlig helg i lugnets tecken. Kram!

Postat av: Linda

Ja nu tar du det lugnt också! Låt Erik passa upp dig!

2011-04-29 @ 19:15:28
URL: http://lindasigge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback