Vinden!

Sitter just nu och kyler med is på något som liknar en kommande blåtira strax under ögat. Det enda jag skulle göra var att gå upp på vinden, leta reda på kartongen som är märkt med "skor" för att hitta rätt på mina träningsskor. Om jag ångrar detta nu? JA! Vår vind är KAOS, eller kaos... den är mer tok fylld. Ni vet kartonger staplade på varandra från golv till tak. Dessutom ända fram till dörren. Så det är liksom bara att vara "beredd" när man öppnar dörren och sedan gäller det att systematiskt plocka ur kartong för kartong. Även stor rasrisk finns på vår vind. Vilket jag fick uppleva idag när staplarna och kartongerna spårade ut.

Mitt upp i mitt sökande så funderade jag allvarligt på att ge upp och istället gå och köpa ett par nya träningsskor. Alternativt åka ut till jobbet och hämta hem ett par skor som jag har där.

Nu en blåtira senare så har jag hittat reda på skorna och är redo för att inviga kortet på world class. Är sjukt sugen på gruppträning nu efter en hel vår och sommar med ensam träning.


För övrigt idag så har jag planer på att bege mig in till stan. Mitt skoproblem är nämligen inte helt löst. Letade i helgen, utan resultat så jag tror att bianco inne i stan har lösningen;-) Denna gång gäller det ett par svarta pumps att ha till på fredag. När min kusin var nere och vi gjorde stan så hittade jag en halsduk inne på H&M. Denna halsduk stod jag då och höll i. Men tänkte då att NEJ, det är sommar och jag kan inte köpa en haldsduk nu. Sedan dess har jag tjuvkikat efter den på fler H&M butiker, men inte hittat den. Så idag håller jag tummarna att den finns kvar på H&M inne i stan. För nu är det höst och nu får man faktiskt börja klä in sig i halsdukar!

I och med att det är 1 september så är nu sommaren deffinitvt över och nu kan vi hälsa hösten välkommen på riktigt! Känns nästan som att det kan vara lägligt att avverka premiärmatchen från läktaren ikväll. E har träningsmatch ikväll och jag känner ett visst sug efter att kolla;-)

Nu ska jag kila ner och göra klart i tvättstugan och sedan är det frukost som väntar!

Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback