Så var torsdagen igång kickad!

Jag hade ställt min klocka på 6.15 imorse för att ta mig till morgonens spinning! När jag kliver upp den tiden så brukar E vara på väg ut genom dörren. Inte i morse! När klockan ringer tror jag av någon anledning att det inte är min klocka som ringer. Känner efter och inser att jag är sjukt TRÖTT! Blir grining över klockan och att det är MIN klocka  som ringer. Jag ville tro att det var E:s... Jag vet, bra sak att bli grinig över!!? NOT!

Hur som så borstar vi båda tänder och skall ut genom dörren samtidigt. E som är sen och försovit sig (vilket han inte erkände) och jag som är så trött att jag inte vet vilket ben jag skall stå på. E kommenterade något om att jag skulle kunna gå och sova igen om jag nu var så trött. För det är ju ingen som tvingar mig iväg på spinning 6.45 på morgon. SANT! MEN.... Problemet är att det är jag själv som tvingar mig. Jag tänkte tanken igår och i och med att den tanken var tänkt och jag hade gjort upp en plan för dagen så måste den följas! Jag behöver "piska" mig själv lite. Så även om jag var hur trött som helst så vet jag någonstans med mig att hur känslan är efter träning. Den är UNDERBAR!


När jag dryga timmen senare kommer hem igen så ringer E och meddelar att han glömt sin telefon hemma. Så jag vidarekopplar den åt honom och börjar förstå vilken kaosartad morgon vi haft här hemma! Nåväl, nu har lugnet lagt sig lika jämnt som dimman ligger utanför fönstret. Allt i sin ordning. Duschen är avklarad, sängen bäddad, frukost intaget och en kopp kaffe har druckits. Så nu är det bara slutfeelingen på matlistan kvar. Sedan bär det iväg till ica maxi för veckohandling. Sist men inte minst på agendan denna dag är ett eftermiddagspass på jobbet.


Tur att det snart är helg!;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback