Sundsvall

Imorse när jag klev på flyget på Bromma som skulle ta mig hem till Sundsvall så slog tanken mig att detta var den sista måndagmorgon som jag tar flyget hem till Sundsvall. För nästa helg blir det hemgång redan på söndakväll och efter det är det påskhelg och då väntas E komma till Sundsvall och helgen efter det är det min SISTA helg här hemma i Sundsvall som boende. Efter de kommer Sundsvall fortfarande vara "hemma" för mig. Sundsvall är och förblir min hemstad. Dock kommer jag inte att bo i Sundsvall mer. Utan nästa visit i Sundsvall så är jag helt boende och hemlös. Jag kommer alltså att komma hit som gäst eller vad man ska säga. Hmm... Knepig känsla det där.


Nu vet jag så väl att bilen väntar på mig ute på Midlanda. Jag har min lägenhet som tomt och snällt väntar på mig var gång jag kommer hem. Tryggheten finns liksom här :-) Hädanefter så kommer jag att kliva av på Midlanda som en fullt normal resenär som kommer behöva hämtning. Jag kommer att våldgästa familj och vänner när det gäller boende. Men det kommer nog bli bra det med:-)

Nu till något helt annat! Träning!! Jag har inte tränat på EVIGHETER nu. Först en vecka 1 1/2 vecka sängliggandes i dunderförkylning/influensa. Sedan en veckas solsemester i Egypten med allt vad det innebar :-) Slappning på HÖG nivå, mängder av god (onyttig) mat, glass, öl, vin, rosé, drinkar.... You now it! I helgen så tänkte jag " att på måndag då jäklar är det tillbaka till vardag igen ". Nu är det ordning på tillvaron som gäller. Slut med champagne till frukost, en kall öl till lunch, rosé vin på eftermiddagen, rött vin till middagen och en drink på kvällen. Det är STOPP på lyxiga frukostar, buffé lunch och 3-rätters middag. Och det är deffinitivt slut med att ligga i en solstol och lapa en massa sol hela dagarna där den kraftigaste ansträngningen går ut på att vända blad i en bok.

Så redan nu idag klockan 12 smäller det! Mjukstartar med 45 min spinning innan det sedan bär iväg på jobbet för ett pass mellan 14.45 - 24. Min måndag är räddad :-)


Önskar er alla en härlig måndag och en bra start på veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback