Jag blir så irriterad!!!

Nu ringer min E till mig på väg hem från träningen. Han har två saker att berätta för mig. Den ena en bra nyhet och den andra en mindre bra. Den "mindre" bra nyheten är att hans tränare klämde in träning imorgonbitti klockan 10:00! E var inte alls nöjd och förklarade att dem alla hade protesterat mer eller mindre. Men icke! Imorgon skall det tränas och det punkt slut. Jag blir så ARG!!!!!

Visst, jag förstår att träningar är ett måste. MEN,  dem tränar exakt ALLA andra dagar i veckan. Bor man dessutom på distans ifrån varandra som vi gör och endast ses fre-sön så vill man verkligen utnyttja tiden. Fredagen kan vi i stort sett nästan räkna bort med tanke på att klockan nu strax är åtta och E inte är hemma ännu. Söndag är en matchdag och då drar E iväg runt ett tiden och är åter hemma runt sju tiden på söndagkväll. Så på söndagen är det tiden innan och efter match värdefull! Lördag återstår och det brukar vara en helig dag där det ges möjlighet att kunna umgås och hitta på något. Just därför blir jag väldigt frustrerad när även den dagen skall rubbas. Visst, träningen är bara en timme lång. Men E åker klockan nio och är inte hemma förrän tidigast tolv. Jag gillar det inte!!

Detta "lilla" moment rubbade min fredagsfeeling för tillfället. Hoppas och tror att det kommer kännas bättre så fort E har kommit hem och lite mat hamnat i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback