Vilken start på denna måndag och vecka!

Tänkte jag skulle summera ihop helgen som varit. Tiden finns inte riktigt just nu så det får bli en kort summering. Helgen har varit UNDERBAR! Mamms å papps samt Annelie å Jan-åke har varit på visit i helgen. Så för första gången har nu våra föräldrar möts i verkliga livet. Det blir lite omständigt med sådant när E (vi) bor på ett ställe, mina föräldrar på ett annat ställe och E:s släkt på ett tredje ställe. Om vi (jag å E) befinner oss i "mittpunkt" så bor våra familjer 40 mil ifrån oss åt helt olika håll. Så att tajma in middagar m.m tillsammans med familjer det lär nog inte bli det lättaste. Förhoppningsvis så ger det sig i framtiden när jag och E har vår egna familj och våra familjer blir "tvingade" att komma till oss vid helger, högtidsdagar, semestrar, jul osv :-)

Hur som helst så var helgen grymt trevlig tillsammans med trevligt sällskap. En hel del spring på stan dagtid och fantastisk god middag på kvällstid! Restaurangen i fråga på lördagkväll var en av Melker Anderssons krogar "Grill". Kan varmt rekomenderas! Söndagen avrundade vi i ishallen för att heja på E och hans vilda Väsby! Tyvärr hjälpte inte vårt stöd något vidare eftersom Väsby åkte på stryk under eftermiddagen.


I vanlig ordning så skulle jag ta flyget hem imorse. Så som vanligt skjutsade E mig till Bromma och vi pussades hejdå till varandra för några dagar. E åkte och jag gick in i terminalen. Det visar sig vara en strulig morgon och jag kommer inte kunna flyga hem som det var tänkt. Ringer till E igen och han får vända om för att hämta upp mig igen. Klockan 07.25 är vi på väg i ilande fart mot Arlanda istället. Det är tur det finns fler alternativ ibland:-) Jag som alltid (oftast) är ute i god tid satt med en klump i magen och tittade på klockan hundratals gånger innan vi svängde in vid terminal 4. Det slutade med att jag blev en sådan där "jobbig" passagerare som kom springandes i sista sekunden och hoppades på att flygplanet skulle vänta på mig. Det hade flygplanet inte tänkt göra, men jag lyckades hinna med ändå. Så denna morgon startades med minst sagt stress och jäkt! Stackars E han blev sen till jobbet pga mig och jag hoppas det ordnade sig för honom med:-) (Har inte vågat ringa och störa honom i arbetet)


Nu är jag hur som helst hemma igen för några dagars jobb/träning. Har hunnit förbi ica en sväng, lagat makaronpudding och kokat broccoli. Nu stundar det ett lunch träningspass, spinning 45 min på golds. Efter det blir det ut till jobbet igen för arbete fram till 24 ikväll. I och med denna mening så fick vi fram hur min vecka ser ut fram till och med torsdag. Träning förmiddag och jobb hela kvällen. Det enda som skall inflikas är klippning på onsdag morgon *längtar*


Ha nu en härlig vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback