Då var det slut på ledigheten igen då

Jahapp, så sitter jag här igen... Känns som att de gånger jag slår mig ner och loggar in här på bloggen är när jag skall iväg på jobbet. Så även denna onsdag. Sitter och slevar i mig mannagrynspudding (som för övrigt är väldans gott) samtidigt som minuter räknas ner innan det är dax att påbörja denna veckas maratonjobb. Allt för lite ledigt när flyttlasset skall avgå;-) Den som väntar på något gott...

Två dagars ledigt har rusat förbi och jag har hunnit med att packa några flyttkartonger samt lagat det ena storkoket efter det andra. En gratäng med mannagrynspudding att ha till lunch resten av veckan och en gratäng med makaronpudding att ha som matlådor. Just, det har även matlådor med wok. Så något mer middagslagning denna vecka blir det inte. Nu blir det jobb ikväll, hela dagen imorgon (9-22) och hela dagen (6-22) på fredag. OM jag nu inte lyckas få ledigt så jag kan följa med E på julbord på fredag kväll. *håller alla tummar och tår för det* Efter dessa maratondagar så väntar även en arbetshelg med jobb både lördag och söndag.

Tillsammans med maratonjobb så kom även någon form av maratonkyla här i S-holm. Vet att det är betydligt kallare i norr. Men för att vara S-holm så är det väldigt kallt här för alla S-holmare. Själv så känner jag mig mer som hemma och kylan påminner en bara om hur det normalt brukar vara under det norrländska vintrarna. Hellre kyla och snö än regn blask;-)


Nu är det hög tid att hoppa i mössa, vantar och dunjacka och brassa mot jobbet och härmed önskar jag er alla en fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback