Hur kunde det bli så!?

Har nyss kommit hem efter en morgonsväng i stallet hos "Mära". Med mig hem från stallet har jag en öm och blå tumme. Hur kunde detta hända kan man fråga sig? Det vanliga är antagligen att man klämmer tummen i en dörr eller liknande. Troligtvis borde jag ha klämt mig i stallet, men denn lilla incident skedde vi uppstigning på hästen. Fråga mig inte hur, varför eller nvad jag gjorde för att lyckas med att göra illa lilla tummen.

Det brände till något så enormt i tummen. Kändes som om det nästan blev "blött" i handsken. Drog av handsken för att kika och ser hur tummen blir blå. Kinkig som jag är så började jag känna yrsel av både smärtan och färgen. Tankarna for genom huvudet vad som skulle hända om om svimmar på hästryggen. Kan man verkligen svimma när man rider? Tur att jag sitter på en klippa och även om hon inte är lika underbar alla dagar i veckan så hade hon en sådan dag i dag när hon var förstående och fantastisk. Jag låg framåtlutad en stund och sedan körde vi med enhands fattning. Gick nästan hur bra som helst! Allting går:-)


Nu blir det snabb dusch och sedan date med Madde! :-)


Ha en underbar onsdag!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Hoppas lilla tummen blir bra fort!



Jag tänkte tipsa dig om att jag har en tävling nu där du kan vinna en valfri väggtext. Massor av fint att välja på.



Ha en mysig kväll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback