Höstjogging

Hemma igen och ser faktiskt fram emot att få vara hemma och framförallt ledig mitt i veckan. Efter morgondagens jobb står två lediga dagar på schemat. LÄNGTAR! En och annan bock ska sättas dit på "göra listan". Tror och hoppas att det kommer kännas något bättre i själen efter det. Att det dröjer över en vecka tills jag och E ses igen är inget jag törs tänka på nu. Gör jag det kommer det bara bildas en klump i magen och smärtan tar över hand. Har blivit bortskämd med att åka varje helg nu sista tiden. Även kurs och andra fria dagar har tajmat in med ledighet. Så det har varit mycket Stockholm nu ett tag. Nu blir det inte så till helgen. Tyvärr! Det är jobbarhelgen som står för dörren och konferensresa med jobbet.

Efter jobbet i eftermiddag tog jag mig i kragen och masade mig ut. Var inne på en prommis men ändrade mig i sista sekunden. Fick bli en härlig joggingrunda runt Sidsjön. Åh, Gud så härligt det var!! Känns att jag lagt av mig en hel del. Kom igång så fint under sommaren men allt eftersom hösten har kommit så har jag lagt min energi och träning på hyllan. Nu är det slut på det och ändring ska ske! Det krävs EN timme om dagen till hälsa/träning. Den endaste timmen borde jag ALLTID kunna ha tillgång till. Inga dåliga ursäkter eller bortförklaringar. För det är de det är. Jag är säkert inte ensam om att känna så. Snart är det vinter, kallt, snö, is och halka. Då finns det en ursäkt men istället får man promenera och hålla sig inomhus. Nu lovar jag mig själv att ta vara på hösten och vara ute så mycket som möjligt. Skulle även vilja köra mer styrketräning och få lite snurr på den biten.

Det tråkiga med träningen tycker jag är att man inte har sällskap. Jag skulle behöva ha någon att träna tillsammans med. Skulle vara mycket roligare, man skulle kunna peppa varandra och hjälpas åt att ta sig iväg. Funderar på om jag har någon på rak arm som vill jogga/promenera och styrketräna med mig. Men kommer inte på någon. Jag saknar det, en vän som också vill träna. Det skulle jag behöva! Tänk så mycket roligare det skulle bli:-) Något annat som piggar upp motivationen är nya träningskläder! Skulle vilja ha något nytt, höstigt och lite varmare. En hel dress som passar så här på hösten ute i kylan. Någon ny fin tröja/topp att ha under dressen, tunn mössa och ett par vantar skulle sitta fint! Det är vad jag önskar mig, en ny höst och träningsoutfit!!



Lägger in några bilder ifrån helgens dop på världens gulligaste Meja:-)


Meja tillsammans med sina fina föräldrar samt gudfar/gudmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback