Godmorgon!

Uppe med tuppen idag, IGEN! Hade verkligen velat ha en sovmorgon idag känner jag. Men när klockan 08.00 imorse studsade både E och hunden upp. Den ena värren än den andre. Hunden "pratar" och är ÖVERLYCKLIG och E pratar tillbaka. Jag drog täcket över mig och låg kvar för att lyssna och hoppades på att kanske få somna om.

Vi ska satsa på en rejäl promenad idag är det tänkt (råstasjön). Jag hade kanske inte tänkt att kliva upp och härja iväg på det den här tiden direkt. Men nu frågade jag snällt E om han ville åka med och gå runt sjön när han kom hem efter träningen. Som jag självklart förstår så är han inte direkt pigg att kasta sig iväg direkt när han kommer hem. Jag och "Julle" vill inte heller åka iväg när han kommer hem så vad är då alternativet? Jo, att E är och tränar nu och medans han tränar så åker jag och hunden iväg och promenerar nu vi med. Så möts vi alla 3 hemma för lunch sedan! Perfekt! Vi skiter i allt som har med sovmorgon att göra och är hurtiga istälet. Jag tycker om hockey väldigt mycket men inte så mycket att jag gillar när hockeyn styr mitt liv.


Igårkväll var vi hemma hos Farzad och Linda. Linda och jag tog en prommis och grabbarna köpte med sig mat hem efter träningen (fotografering). Så det blev pizza, idol, fredagsmys och massa surr! Bläddrade lite i diverse hus kataloger och blev rätt sugen på att köpa hus. Linda och Farzad har nämligen köpt hus. Ett helt nytt som ska byggas och huset är verkligen super fint!:-) Farzad hade fått hem sin nya iphone och behöver jag skriva något om vad E och Farzad gjorde medan jag och Linda kollade idol!?? :-) En super mysig kväll hade vi i alla fall, Tack!

Idag kommer E:s pappa hit till S-holm tillsammans med en vän till honom. För ikväll är det hockey som gäller, på riktigt! I självaste globen ska vi se självaste hockeymtchen mellan Detroit och S.t Louis! Hockeyn börjar klockan 21 ikväll och E har påpekat för mig mig att det är viktigt att vi är där i tid! Klockan 18:00 vill han SENAST vara där. Jag förstår inte riktigt varför men det ska handlas lite souvenirer och så. Jag är bara glad och hänger glatt med!:-)


Nä, nu är det nog bäst att jag sätter fart om jag ska vara hemma samtidigt som E. Funderar om jag ska dra på mig träningskläder och jogga istället för att promenera! Vi får se:-)

Ha en HÄRLIG lördag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback