Effektiv fast ändå inte

Ledig dag som visat sig vara raka motsattsen! Hade jag inte blivit väckt klockan 9 imorse hade jag garanterat sovit bort halva dagen. Så även om jag var trött imorse så tror jag att tjänade en hel del på det. För så här såg min lista ut imorse:

  • Motionera
  • Putsa fönster
  • Byta gardiner
  • Dammtorka
  • Tvätta
  • Bädda rent i sängen
  • Bära ner sommarkläder/skor i förråd och upp med vinterkläder
  • Rida
Jag tycker själv att jag har gjort det riktigt bra ifrån mig idag. Mycket avprickandes på "måste" listan idag. Dessutom har jag även hunnit med att baka en sockerkaka, fika tillsammans med Linda och Sigge. Samt en timmes promenad tillsammans med dem. Efter stallet ikväll blev det även besök, fika och "Bonde söker fru" hemma hos Linda. Det är så kul att vi bor nära varandra nu. En backe mellan oss bara. 2 minuter att gå ner och 4 minuter hem:-) Jätte roligt att ha någon så nära som man kan helt enkelt spontan träffa. Surra massa strunt och dricka kaffe precis när man har tid och känner för det:-)

Timmarna i stallet gick mindre bra. Eller rättare sagt timmen på hästryggen. Vi var ovänner från det att vi lämnade stallplanen tills det att vi kom hem igen. Både hon och jag var slutkörda efter dryga timmen ute i skogen. Hon var totalt knäpp idag. Vet inte alls vad det var med henne! Ingenting som fungerade, vilket blir väldigt frustrerande. Känns mindre bra i hjärtat när ridpasset bara blev en kamp. Hoppas på en bättre dag imorgon!:-)


Morgondagen fortsätter i samma tecken som onsdagen. Har några "måsten" att pricka av innan jag är helt nöjd!

  • Ta reda på ALL tvätt
  • Dammsuga
  • Torka golven
  • Skura badrummet
  • Bära ner balkongmöblerna samt grill
  • Inhandla och plantera ljung på balkongen
Nu ska jag hur som helst bädda i nya rena lakan i sängen. Önskar någon vänlig själ redan hade gjort det åt mig. För gud så UNDERBART det är att få krypa ner i en renbäddad säng! LOVELY!




Längtar ENORMT mycket efter min älskade E!!
Det tär på krafter att längta så mycket efter någon. Jag hoppas, önskar och längtar efter att helgen, veckan och dagarna går fort. Tur att telefonen finns åtminstone:-)



Kommentarer
Postat av: Svärmor

Det verkar inte som du ligger på latsidan precis. Nästan kände smaken av sockerkakan i mun.

Läste att det gick bra för Eric på matchen igår.

Ha det bra!

2009-10-15 @ 08:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback