Vilken resa!!!

För det första trodde jag ALDRIG att jag skulle få flyga ner till S-holm över huvud taget. Allt var fullbokat och endast några få platser fanns kvar. Kändes rätt kört och jag var mer eller mindre inställd på att få sätta mig i bilen. Fördelen med att arbeta på en flygplats är att man kan ha full koll på hur många platser det finns kvar ända in i det sista och den största fördelen av allt idag var att jag fick turen att åka med trots fullt plan.

Fick mig en mycket trevlig åktur tillsammans med grabbarna i cockpit. Jag var förmodligen den enda som inte åker till S-holm denna helg med anledning av elitloppet. Tror varenda människa skall på trav i helgen. Efter en trevlig flygresa ner till Bromma så skulle jag hämta ut väskan. Trängdes med massor av folk och får tillslut syn på en väska med aftonbladet tejpar runt precis hela väskan. Tejpen är ingen "vanlig" tejp utan knallorange "inchecked bagage" tejp. Det var MYCKET tidningar och det var mycket tejp!!! Anade att det var min väska det. Japp, min väska och hela hallen stirrade när jag tog min väska. Den var så tjepad att det gick inte få tag i handtaget. Blev tvungen att ställa mig för att försöka få bort all tejp och alla tidningar. Riktigt såg hur folk kollade och skrattade lätt för sig själa. Jag trir nog en tanke for genom deras huvuden "Den tjejen hon ville skydda sin väska rejält hon".

Så tusen tusen TACK till er grabbar på jobbet för att ni gjorde en liten bonad på min lilla väska. Det är onödigt att repa den. Det är inte alla som har sådana omtänksamma arbetskamrater!!

Nästa bekymmer kom när det blev dax för att åka buss. Sist gick det lätt som en plätt och jag var framme i Solna på 10 min. Smidigt!! Så det skulle inte ha varit några problem idag heller tänkte jag. Det kom en buss och jag blev hänvisad att kliva på den. Busschaufören talade om för mig att jag skulle få byta buss och sa till mig när jag skulle kliva av. Klev av och fick lovord på att det skulle komma en ny buss när som helst. Jag väntade, väntade, väntade och väntade....... Efter mycket om och men så kom det en blå buss och jag hoppade glatt på igen. Talade om vart jag skulle och chauffören nickade. YES, rätt buss! Började känna igen mig när vi kom in i Solna. Chauffören ropade ut en station som jag trodde var stationen innan "min" station. Så jag hade is i magen och satt kvar. Men näe, bussen körde inte dit jag trodde sedan och jag blev tvungen att fråga en dam bredvid mig om vi var på väg ut ur Solna nu. Ja, svarade hon och talade om att jag skulle klivit av tidigare.

Jag hoppade av och ställde mig som en frågetecken på gatan. Vart f*n var jag nu?? Kände inte alls igen mig. Skulle jag gå uppåt, neråt, höger, vänster? Började gå åt ett håll och ringde E. Stackars E som jobbade fick ett lite "lätt" irriterat samtal från sin tjej och stackaren försökte guida mig så gott han kunde. Det är nog inte så lätt att guida en hysterisk tjej som har totalt noll lokalsinne! Tillslut kom jag på rätt spår och vägen ledde mig äntligen hem. Det tog bara ca 1 1/2 timme att ta mig från Bromma till Solna.

Nu sitter jag hemma i soffan hos E med fötterna upplagda på pallen, knaprar på en daim och bloggar. Väntar på att min älskade E ska komma hem från jobbet. Sedan får vi se vad vi ska hitta på:-)


Ha en jätte härlig helg och njut av vädret:-)

Kommentarer
Postat av: Micke

Meh!!! Vadå ful? Dodge magnum med en fet 5,7 liters HEMI är väl typ de familjevänligaste som finns ju! :) Ha de

2009-05-30 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback