Halvt igenom

Tisdagkväll och vi är halvvägs igenom denna vecka, YEESS!!!! Just nu känns det faktsikt som att dagarna bara flyger iväg och jag hamnar lite "efter". Men det är härligt för det är så här det SKA kännas!

Helgen som gick blev en perfekt helg med perfekt sällskap! En riktigt MYYSSS-helg! Världens bästa E dök upp med flyget i fredags. Lördag bar det iväg upp mot Näske, Ö-vik. Moffen fyllde 70 och riktig 70-års fest väntade på lördagkväll. En trevlig dag och kväll hade vi i Näske hembygdsgård. Så mycket släkt som jag inte ens känner! Man glömmer ibland att man faktiskt har mer släkt än vad man tror. Det är långt mellan varven men det är skoj att få se alla lite då och då. Det blev en trevlig snabbvisit hos morfar och jag har nog fortfarande inte riktigt förstått att min morfar har hunnit fylla hela 70 år, det kan man absolut inte tro! Vart tar tiden vägen egentligen??


Söndagkväll blev en helhjärtad myskväll precis så som en myskväll ska vara. Tacos, hyrfilm och små godis. Jag ÄLSKAR söndagskvällar när dom är som bäst! Kändes lite som att helgen pågick ända in på måndageftermiddag då mitt arbetspass började kl.15.00 och E:s flyg gick hem mot S-holm 16.30. Så måndag innhöll en lång sovmorgon, prommis och lunch på stan.

Idag är egentligen första "riktiga" dagen som jag är själv och har arbetat som en vanlig människa och då har halva arbetsveckan gått. Allt är inte en dans på rosor.... Det låter som att det är det nu, men inte hela tiden! För imorse klockan 08.00 hade jag tid på bilprovningen i Timrå. Jag jobbade till kl.24 igår så behöver jag säga att jag var en trött tjej imorse!? Med mig ifrån bilprovningen hade jag ett A4:a papper med 2 stycken sketna 2:or som ska vara fixade senast 12:e juni. SUCK!!! Trodde jag var klar med bilverkstaden nu på väldigt väldigt länge! Men inte då, på onsdag nästa vecka har jag en ny tid, IGEN! Var sur, vresig, grinig och arg när jag lämnade bilprovningen. Avreagerade mig runt elljusspåret i Timrå några varv. Var på jobbet redan 09.30 så även ett styrkepass hann jag med. Så träningen idag blev effektiv och lyckad! Är riktigt nöjd med mig själv idag! Ibland lönar det sig att man får vara lite sur och arg i någon timme:-)

Nu har jag onsdag och torsdag kvar att jobba denna vecka. Till helgen blir det nya äventyr och nya härliga stunder att se fram emot. Kusin är inbokad tillsammans med mig i helgen och jar har lovat henne S-holm. Har lockat lite extra med shopping och gröna lund på lördag! :-)



Här kommer en bild på världens coolaste morfar...




Och naturligtvis en bild från helgen på mig & E :-)




Nu startar semifinal nummer 1 i Eurovision song contest. Nu blir det en kopp te under filten och en tumme hållen för Sverigen och Malena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback