Härliga Lediga Måndag

Idag när jag hade min lediga måndag så sov jag ut lääänge imorse, drack kaffe i sängen, tog en "morgonprommis" runt Sidsjön, åt frulle ute i solen på balkongen. Efter alla dessa saker hade nog redan halva dagen hunnit passera. Bestämde mig för att försöka lapa i mig lite mera sol ute på Alnö hos mamma. På vägen ut genom porten kollade jag posten och fick se att min kort hade kommit. Så det blev istället raka spåret ut till Birsta och Granit för lite inhandling av fotoalbum, klister och pennor.

Eftermiddagen spenderades sedan ute på ön tillsammans med mamma. Satt i solen och hade "pysseltime". Klistrade, klistrade och klistrade..... Hann med ett album helt färdigt men "thai albumet" behöver ytterliggare tid. Det är himla skoj och klippa, klistra in och skriva själv till alla bilder. Jag köper svarta album med papperssidor som jag sedan skriver på med vit penna. Det blir personligt och lite annorlunda och dessutom är det mycket mycket roligare att kolla på kort när man har ett album att bläddra i istället för att ha alla bilder i datorn (som det lätt gärna blir). Det tar lite tid det här med album eftersom det ska klippas och klistras så mycket. Men det är skoj när det är färdigt! :-)

Hade tur och norpade åt mig en matlåda innan jag åkte hem så middagslagning slapp jag idag. Mycket godare och enklare att bara värma mammas spaghetti och köttfärssås. Hemma här har jag påbärjat uppackning av sommarkläderna och ska nu börja plocka fram, tvätta, vika och packa ner "vinterkläder" som förmodligen inte kommer användas närmaste tiden. Blev sugen på lite bakning med så jag snodde ihop smet till en tiger sockerkaka.




Det var helt fantastiskt väder imorse när jag tor min prommis runt sjön. Jag njöt av vädret och lyckades ta några bilder....








Fick syn på denna figur sittandes uppe i trädet. Ser ni vad detta är!? :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback