Sista april, 1:a maj, jobb och helgen som varit!

Så har en rad med dagar passerat och vi har tagit oss igenom sista april, inlett vårens bästa månad: maj. En jobbarhelg har också avverkats samt att all ledig tid spenderats med världens bästa E.

Torsdag (valborgsmässafton) eftermiddag kom E äntligen upp efter många dagars väntande och längtande. Vi tog det lugnt hemma i lägenheten bara vi två. Grillade ute på ballisen. Drack rosé och åt chokladdoppade jordgubbar. Såg inte röken av en brasa ens men hade en väl så mysig och trevlig kväll hemma.

Fredag var det dax för mig att jobba på dagen och E fick lov att roa sig lite ensammen här hemma. Hann med en tur runt Sidsjön efter jobbet. Jag med skavsår och E full av energi. Han fick kuta varvet runt utan mig som kom strax efter. Middag ute på ön hos mamma och pappa på kvällen. Grillat även denna dag. Vilken skräll! Men det var en god middag och trevligt sällskap. På väg hemåt stannade vi till på stallet för att säga hej till Sophie. E fick erbjudandet om att testa på det här med ridning. Efter lite tveksamhet så tackade han ja till erbjudandet! Bildebevis finns :-)



Lördag blev det en prommis ner till stan. Myste nere vid hamnen i solen, Åt lunch på Barista samt träffade Yejka & Stefan. Strosade runt en snabbis  på stan och hittade varstitt plagg på MQ. Jag en prickig klänning och E en T-shirt. Sedan var det dax för mig att jobba igen. Yejka och Sophie med sällskap drog med E på Tandorii för att äta middag medan jag jobbade. Vid 21.30 när mitt jobbpass var över anlände jag till sällskapet som avnjutit god 3-rätters middag på tandorii. Blev några drinkar på stan och surr med trevligt sällskap innan det bar av hemåt.

Söndagen inledde vi med sovmorgon, frukost och Robinsson. Myste på och laddade för hemgång och arbete. E satte sig i bilen och styrde mot stora staden och jag styrde min kosa mot Midlanda.

Alltid lika tråkigt och jobbigt att beöva skiljas åt även om det bara är för några dagar. Nu är det ny vecka igen och nya tag skall tas. Efter denna lediga dag väntas övning, jobb och träning under veckan. Längtar till fredag alla redan för då kommer E upp igen och till helgen står 70-års partaj på schemat uppe i Ö-vik. Nu tänkte jag försöka avsluta denna uppdate med lite bilder från helgen och istället göra mig klar. För jag tänker åka till stallet och rida Cosmopolitan!


      




Ha en trevlig vecka och var rädda om varandra!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback