Nöjd!

Kollade nyss hundprogrammet " hitta hem "  som hjälper hemlösa hundar att hitta ett nytt kärleksfullt hem. Jag blir rörd av sådana här program. Ögonen tåras och en klump i magen bildas. Kanske man någon gång skulle vända sig till ett sådant ställe den dagen man ska skaffa hund. Hjälpa en hund som farit illa tillrätta in i livet igen. Det finns många fina och trevliga hundar som hamnar i hundstallarna. Det så ruskigt många människor här i världen som skaffar djur hej vilt och sedan bara lämnar dem. Överger dem till vanvård och svält! Hundar som far illa och mår dåligt! Sådana människor borde inte få ha djur! Usch, det är hemskt att det finns så grymt mycket djur som far illa! Mer än man kan ana.


Tog tag i träningen i eftermiddag. Tog ett tag innan jag kom igång eftersom jag dog på soffan när jag kom hem från jobbet. Gick upp till sjön, sprang ett varv och sedan hem igen. Grymt skönt och med lite plåster på foten så kändes inte blåssan någonting. Skorna kändes också helt OK idag. Och det kändes faktiskt lite "lättare" . Hemma igen drog jag igång med middag. Lax, pressad potatis och sallad. Mycket gott!

Har dött av på soffan igen nu. Nyduschad, insmord, nyäten, matlådan är fixad och jag är NÖJD!

Tänker inte göra ett knop mer nu denna dag. Dra filten över mig och förbli i ryggläge med ev.en kopp te till hands om en stund. E ringde nyss... Medan jag ligger här hemma under filten snurrar han runt på Kungsholmen och letar parkering. Det som var bestämt "grabbkväll" med fotboll och mat blev istället en form av parmiddag, fotboll och mat. Så nu känner jag att jag längtar ENORMT MYCKET ner till E! Jag vill också vara med :-) Fast om jag hade bott i S-holm nu och fortfarande haft samma arbetstider som jag har här så hade jag nog somnat innan första halvleken är slut eller ännu värre med huvudet i tallriken. Hade nog inte heller varit särskilt pigg och allert som sällskap heller. Är sjukt trött!!


Säger tack och bock för denna dag! Äntligen har vi avklarat onsdag snart också, bara torsdag kvar och sedan är det ÄNTLIGEN fredag och en efterlängtaf och saknad E kommer upp:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback