Alnö runt

Just exakt i skrivande stund sitter jag här i soffan med datorn i knäet, fötterna på bordet. Dansbandstorsdag på radio guld strömmar ur högtalarna. På bordet står crostini kex, tapenade och ölkorv. Inne i köket väntar ett dukat bord och vinglas fyllda med gott rödvin. I ugnen finns potatisen. Det bästa av allt detta finns ute på balkongen! Dörren står öppen, det doftar grillat in hit till mig. Min E står ute och grillar för fullt. Fläskfilé och champinjoner. Kan nog inte bli så mycket bättre än detta läge just nu!??

Det enda som är synd är att inte värmen riktigt vil infinna sig. Hade varit mysigt att få sitta ute och äta... Även om man sveper in sig i filten så tror jag det är för kallt ännu. Lite tråkigt.

Idag har vi haft en ledig mys-dag tillsammans. Jag och E har åkt runt i bil idag för att upptäcka några guldställen här i Sundsvall. Vi startade uppe på Norra berget, högst upp i tornet. Med ett dimmigt Sundsvall nedanför oss. Regnet visade sin sida för oss med. Fortsatte vår tur "Alnö runt". Med stopp ute på Spikarna där det blev laxmackor och kall öl i hamnstugan. Mycket gott och en väldigt trevlig dag har vi haft!

Nu verkar det som om maten är klar:-)

Ha en trevlig kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback