Hökensås

Vi befinner oss i bil nu igen, någonstans längs med E4:a mot Jönköping. Vi har sagt tack och hejdå till farmor & Johnny och lämnat Tollarp, Skåne. Vi har haft några fina och väldigt trevliga dagar tillsammans. Skoj och få se deras nya hus och delar av Skåne. De har visat oss kusten, Kristianstad. Kvällarna har gått åt till kortspel och sällskapsspel. Mycket trevligt:-)

När vi åkte ut från Tollarp så kom en klump i magen och jag fick bita mig i läppen för att hålla mot tårarna. Det är alltid lika jobbigt att behöva säga hejdå och åka. Jag avskyr det! Enda sedan jag var liten så har jag tyckt det varit jobbigt att lämna farmor. När jag kramade hejdå hade jag velat stanna kvar i famnen och få bli liten igen. Finns nog inget mysigare än att vara liten och få krypa upp i farmors knä. Tryggt och skönt! OJ, vad känslosamt det blev här nu! Men det är så att min farmor betyder väldigt mycket för mig och står mig enormt nära! Tur att vi syns om några veckor igen :-)


Nu rör vi oss norrut och vårat nästa stopp blir Hökensås. I Hökensås befinner sig E:s pappa och bror med familj. De har hyrt stuga och är där för några dagars fiske. Vi stannar till och umgås med dem och vem vet, kanske blir det fiske med!? Vi sover hur som helst kvar och fortsätter vidare mot S-holm imorgon igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback