Bästa helgen EVER!

Jag är tillbaks i Sundsvall, på jobbet och i hemmet. Nöjd, glad och LYCKLIG efter en makalöst BRA helg. Ibland så är helt enkelt vissa helger bättre än andra. Som vanligt så går helgerna på tok för snabbt i ett alldeles för intensivt tempo. Ungefär såhär har helgen sett ut...

Fredag: Åkte ner redan torsdagkväll efter jobbet och ingen var gladare än jag när jag startade fredagen med en rejäl sovmorgon. Mötte upp Amanda inne i stan för lunch/julklappshandling. Julklappshandlingen gick sådär... Lyckades att få hem min första och hittills den enda julklappen så här långt!! Vi avrundade vår dag på stan med att handla hem vin, ost, kex för att sedan åka hem till oss och invänta grabbsen. Kvällen spenderades sedan på "ljungrens" tillsammans med Amanda och Stefan. Jag åt för första gången en hel egen rätt med sushi. Har endast provsmakat tidigare och fått för mig att det inte är riktigt "min grej". Jag gillade det!! En grymt trevlig kväll med grymt god mat och grymt trevliga vänner. En kanon kväll helt enkelt! Att vi missade finalen av idol 2009 gjorde mig inte ett endaste dugg. Att Erik tillslut skulle kamma hem vinnartiteln det visste vi ju alla.

Lördag: Jag och E avverkade köpcentrum på köpcentrum och avslutade det hela med en vända in till stan. En otroligt trevlig och spännande dag tillsammans med mitt hjärta:-) Underbar! På lördagskvällen väntade julbord tillsammans med E:s jobb men innan det så tittade Farzad & Linda förbi på lite glögg och peppisar. Tillsammans tågade vi sedan iväg alla 4 mot Djurgården, Gröna lund och "Tyrol". WOW, säger jag bara... Vilket julbord! Det var bland det mäktigaste julbord jag någonsin skådat. Om det var någon som saknade något ätbart den kvällen så skulle jag bli mäkta förvånad. För där fanns nämligen ALLT! Temat på julbordet var norrländska delikatesser. Så på bordet fanns det inte bara "vanliga" köttbullar utan även björnköttbular. Sedan kan vi nog rabbla alla norrländska djur som finns och dess kött i olika former. Björn, ren, bäver, älg m.m. Det värsta av allt var nog ändå delikatessbordet. Det såg likadant ut där, det fanns ALLT! Massa spännande saker som man bara MÅSTE testa. Kvällen var fantastisk! Underbar mat och fantastiskt sällskap!

Söndag: Så kom dagen D som vi alla väntat på. Eller inte alla... ingen mer än jag och E. Rejäl sovmorgon, frukost i sängen, kollade veckans såpor som vi missat och gjorde absolut INGENTING fram tills det blev matchdags. Matchen för dagen var en hemmamatch mellan Väsby - Trångsund där Väsby tillslut kammade hem 3 viktiga poäng. Och jag... jag fick hem en glad och nöjd E :-) Kvällen ägnades åt firande. Firande mellan mig och E som tillsammans fyller 1 år. Ett år tillsammans, ett år av kärlek, ett år av världens bästa vänskap, ett år som världens bästa partners, ett år som soulmates! Är inte det värt att fira så säg!? :-)

Under ett års tid har hela mitt liv, min tillvaro förändrats och det bara till det bättre. Året som gått har tagit mig till högre höjder. Höjder som jag inte trodde fanns. E klev in i mitt liv, tog mitt hjärta, tog mig, mitt liv och skapade något fantastiskt av det! Han är den människa som står mig närmast, min livskamrat, min soulmate och min absolut största kärlek!! Allt detta är och förblir oslagbart livet ut. Det är ren och skär magi mellan två människor som älskar varandra! LYCKA!






Nu är det 8 dagar som gäller på hemmaplan helt solo. 8 dagar med längtan till jul men framförallt till E och någon veckas ledighet tillsammans. Det blir 8 dagar som skall fyllas ut med jobb, julklappshandling och träning. Jag ska ladda, längta och förbereda inför jul. Jag är 100% säker på att detta blir den bästa julen någonsin. Den kommer bli helt oslagbar. Det pirrar i magen vid bara tanken:-)



Nu tänkte jag försöka mig på att packa ur helgens väska, kolla vad som kan tänkas lagas till middag idag och ladda inför kvällens spinningpass. Önskar er alla en riktigt härlig måndagkväll!!




Kommentarer
Postat av: farmor

Började nästan bli orolig av denna långa tystnad.

Kan tala om att här är minusgrader och det flyger något vitt i luften. Kram

2009-12-14 @ 18:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback