Billös, igen...

Det slutar aldrig att förvåna mig. Denna otroliga lilla bil. Mitt röda lilla måndagsexemplar! Idag var det dax igen.... Visste mycket väl om att den drar ur batteriet sedan några veckor tillbaka. Så jag var beredd på ett nytt batteri för en tusenlapp. SUCK, Det är sådant man får ta. Liter sura miner hade jag allt. Men det är lätt fixat och en tusenlapp på en bil har jag fått höra inte är speciellt mycket. Finns betydligt dyrare saker som kan hända.

Tur att jag inte hann köpa ett nytt batteri eftersom det visade sig vara generatorn. Så nu är bilen hos doktorn igen och jag vet inte alls vad kalaset slutar på. Jag håller alla mina tummar och tår för att dom får igenom min ansökan. Eftersom bilen ej gått så mycket så bör den inte krångla så  som den gör just nu.

Insåg idag igen vad handikappad man blir utan bil. Speciellt om man börjar kl.5 på morgonen och har dryga 2 mil till jobbet. Veckan som kändes kort igår känns nu plötsligt jätte lång. Har 3 långa dagar att försöka planera ihop så att jag kommer till och från jobbet.


Just nu är jag spyless på allt vad bilar heter. Men ack så bra dom är att ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback