Otur, eller?

Den här dagen är sämre än gårdagen. Väcktes av väckarklockan 07.00 i morse och mitt bilbekymmer tog fart igen. Tog en stund innan jag kunde ringa verkstaden med tanke på att jag inte har någon röst direkt på morgonen. Men efter honung, varmt vatten och en kopp te så kunde jag lyfta luren. Ingen som svarar, blir vidarekopplad. Får höra att dem har fullt upp på verkstaden och att dom hör av sig när dom får tid. Jahapp!! Så varför skulle jag nu kliva upp kl.7 på min lediga dag när klockan hann bli 10.00 innan dem hörde av sig!! Inte kunde jag somna om heller, försökte läsa, se på tv, äta frukost, städa lite, gå uy med sopor, bära ner grejer i förrådet mm.

Så när verkstaden ringer ber dom mig komma in med bilen med detsamma. Tack för det! Klär på mig och gör mig redo. Kommer ner till garaget och slår upp portarna i hopp om att gårdagens lilla händelse bara var tillfällig så att nu skulle bilen starta, lampan vara släckt, den skulle gå att köra precis som vanligt och jag skulle få ringa till verkstaden för att skämmas lite och meddela att bilen faktiskt går precis som den ska. Men inte då! Nu startar den knappt, dör lika fort som den startar. Så nu står den där, i garaget och väntar på att få bli bärgad eller något i den stilen. Dom får göra va dom vill med den nu känns det som. Bara dom fixar den. Har gråtit en skvätt, svurit en del, haft nära ett sammanbrott och tycker faktiskt att det mesta går emot mig för tillfället. Lider egentligen inte så mycket av detta idag. Jag är ledig, inga tider att passa och behöver egentligen inte åka någonstans. Det är bara det att jag skulle ha ridit idag, handlat mat, imorgon och resten av helgen jobbar jag så då behöver jag bilen. Men mest av allt känns det förjävligt att den krånglar för mig när den är ny och dessutom nyservad. Sedan svider så fruktansvärt mycket i plånboken så fort det handlar om bilar. Allt är så jädrans dyrt. Köpte en ny bil för att slippa krångla, ha en bil som är hel o ren och fungerar!

Jädrans skit-dag är vad denna torsdag är, USCHA!


Kommentarer
Postat av: P2

Sälj så fort som möjligt köpe saaab cab

2008-10-03 @ 22:26:40
Postat av: P2

Modo * Timrå 4 - 3

2008-10-03 @ 22:33:35
Postat av: Emmelie

Kul att du är här inne o läser ibland P2, så du inte glömmer bort din jobbarkompis alldeles. Jag kanske får börja med dagliga uppdateringar från jobbet för din skull!:-)

2008-10-05 @ 17:30:23
Postat av: farmor

HEJ hoppas helgen varit bra, trots att TIMRÅ ÄVEN

förlorade mot Rögle. Du kan få köpa min gamla Polo

den har vana på bärgning.GASKA upp Dig jänta.

Kram farmor

2008-10-05 @ 20:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback