Min lediga dag!

Jätte super skön måndag det här tycker jag. Har ledig dag idag! Sovit länge, strosat på hemma, strosat runt i Birsta lite med mamma. En fika på charm. En sväng förbi arken och sedan ut till Alnö. Där ute blev hunden glad över sin nya leksak...en snorgrön liten mjuk härlig boll som gömmer godisar i sig och när bollen rullar så ploppar det ut en godis då och då. Det bästa av allt var det stoora benet som han fick. En glad hund idag med andra ord:-) Härlig höstprommis här ute på ön tillsammans med hunden och mamma. Kaffe och lite sur och nu sitter jag snällt och väntar på middagen!

Livet är för tillfället annars som "vanligt", är sjukt träningssugen, TOK- snorar och snyter mig ungefär varannan minut. Näsan är knallröd och det svider runt om. Halsen gör ont morgon och kväll. Jag dricker mängder av te med honung. Inte så mycket positivt. Men jag hoppas innerligt att det går över till imorgon. (Det har jag hoppats på den senaste veckan nu).
När det gäller den lilla röda faran så är den fortfarande på verkstad. Jag har löst morgondagen och haft tur som fått låna bil hela helgen. Jag hoppas tisdagen blir en dag för mig när förkylningen är som bortblåst och att bilen är hel och kommer tillbaka till mig. Om det nu råkar gå min väg så ska jag ägna denna vecka åt jobb och massor av träning! Är så himla less på detta "vilande" nu. Jag klättrar ju snart på väggarna.

Nu börjar det osa liten svag doft av stuvade makaroner & korv här.... ska gå och kika hur det går:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback