Att göra ett val!

Vilken dag det har varit idag! En lång sådan dag. En dag där man åker hemifrån kl.4 på morgonen och kommer hem kl.22.30. Dagen har innehållit jobb, hård övningsdag, träning, presentjakt i Birsta, födelesdagskalas för Madde på kvällen. Nu är jag hemma! Så underbart skönt, för det känns som om jag har ögonen fulla med smågrus! Det svider och jag är super trött. Tur jag har 2 härliga, lyxiga dagar fylld med ledighet nu framför mig! :-)

Dagens stora problem är mitt träningskort! Jag MÅSTE ta tag i det nu. Jag har grepp om träningen redan så det är inte det som är bekymmret. Tränade senast idag och igår. Mitt bekymmer är att jag inte löst träningskort. Hur har jag då löst detta kan man tycka? Jag har under hela sommaren varit flitig med att ge mig ut i naturen och springa. På jobbet har vi ett dugligt gym på min nivå med hyffsade grejer och maskiner. Så styrketräningstiden läggs på jobbet antingen före eller efter arbetspassets slut. Vi har även ett konditionsrum på jobbet med cyklar och löpband. Så konditionen körs på jobbet med. Det funkar helt okej tycker jag! Det är superskönt att stanna kvar efter man slutat och träna 1 timme. När man kommer hem så är man liksom helt klar för dagen. Skönt:-)

Hade kort som jag fått av mitt förra arbete på friskis & svettis. Kortet gick ut i våras, sommaren kom och jag löste aldrig något nytt. Därefter har träningen lagts i Jocks lokaler. Helt okej och super bra! Nu har jag inget kort på något av ställena och behöver omågende fixa ett nytt kort. Vore skönt och inte bara träna på jobbet. Skönt och sticka iväg på lediga dagarna med. Speciellt nu när det blir mörkt och kallt ute. Vet bara inte riktigt vart jag ska lösa kort!? Friskis eller Jocks? Jobbet bidrar med en viss del. Men jag tjänar ungefär halva priset om jag löser på friskis. Frågan är hur mycket jag kommer att utnyttja detta kort eftersom att jag även tränar på jobbets lokaler!? På jocks har jag vänner som tränar/instruerar. Detta kan ju vara skoj då man kan träna tillsammans. Men frågan är hur mycket man verkligen tränar samtidigt? Hmm... Svår fråga detta. Eller inte. Gäller bara bestämma sig. Ska bestämma mig imorgon!

Nu dyker jag i säng och funderar på saken så får vi se vart vi hamnar.


 
  Eller   


Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback