Söndagkväll på jobbet

Söndag, jag jobbar. Klagar inte det minsta över det! Nästan i alla fall. Kanske bara lite...
Slutade egentligen för flera flera timmar sedan. Men jag var väl informerad av att få stanna kvar lite längre och sitta i brandstyrkan tills sista planet för kvällen landat, 22.20. Helt okej för min del, klagar fortfarande inte.
Dessutom har jag ledig dag imorgon. Så det känns rätt okej att jobba hela söndagen för att sedan åka hem till världens bästa "Fie" för att mysa ner sig i soffan framför en bra tjejfilm med ett glas rött i handen!:)

Men... Nu ska man inte planera och ta allt för givet här i livet. Det kan bli ändrade planer precis när som helst.
Precis innan mina sista 30 minuter för kvällen här på jobbet började sin nedräkning så kommer ett  (för mig mindre roligt) meddelande om att SAS blir senare. Det innebär nu att jag sitter kvar här på jobbet och beräknar nu att komma härifrån ca.23.30. Men jag tar det inte för givet, och jag hoppas inte alltför mycket.

Fast å andra sidan kanske det var bra. Nu har jag vinet kvar till helgen istället. Filmen kan vi se imorgon. Något att se fram emot:) Mindre roligt för världens bästa "Fie" som väntat hela kvällen. Känns faktiskt nyttigare att dricka en kopp grönt te samt knapra hårdbrödmacka med kaviar på istället för ett glas vin och massa karra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback