Ordning & Reda!?

Nu känns det åtminstone som om jag har fått "kontroll" över mig själv och min tillvaro.
Efter att ha blundat mig egenom denna vecka i hemmet så har jag äntligen rensat upp och städat så jag kan känna ro och "bara vara". Sedan helgen har t.ex. disken bara ökat i köket, det svämmade över. brödsmulor låg kvar på bordet, tidningar, post mm. täckte som ett lock över smulorna.
Kläder överallt, smutsig toalett, obäddad säng och en allmänt stökigt.
Det är så min etta till bostad har sett ut denna vecka. Men nu har jag fått undan skiten!
Det luktar gott, det är kliniskt i köket, inga grejor som ligger o dräller, renbäddad säng, ren toalett och en städad och dammad etta numera:)

Jag har arbetat min sista dag för denna vecka, så skönt! För nu ser jag fram emot 3 dagars ledighet:)

Ah, jag har ju även varit duktig och tränat idag efter jobbet, stannade kvar och sprang på vårt löpband! *puh*

Idag innan jag åkte till jobbet så åkte jag in på citroen verkstad för att på hjälp med att kika på bilen.
Jag har ett gnisslande ljud som kommer och går, vilket är jätte störigt! Fast vrider man upp musiken så hör man det inte. Men ibland så måste musiken var låg och då hör man de där ljudet.
På väg till citroen så var bilen helt knäpptyst. Jag och verktadssnubben tog en åktur för att lyssna på ljudet.
Men tror ni det hördes något ljud!?
Inte då! Vi åkte och åkte...
Tillslut så hördes ett litet gnissel. Fick förklarat för mig att det är bromsarna som behöver smörjas, så det var ju skönt att det inte var något värre än så:)

Näpp, nu ska jag slöa i soffan och små kika på lite tv, tror till och med att jag ska göra mig en kopp te:)

Tjao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback