Börjar v.8 väldigt bra!

Ledig måndag, en väldigt bra start på denna vecka!
Skulle sova länge trodde jag igår när jag kröp till sängs bredvid världens bästa.
Men inte då.. Telefonen ringde kl.8.00 imorse, vem var det inte om inte mamma som ringde och ville surra.
Kände att jag snäste av lite otrevligt och yrvaket. Somnade om en stund till, hade kunnat sova länge länge!
Mitt kära sällskap, tyckte vi skulle ta vara på dagen och kliva upp.
(klockan var inte allför tidigt)

Har varit pysslig av mig idag, inte gjort något särskilt samtidigt som jag gjort oerhört mycket nytta.
Plockat, diskat, handlat, bakat muffins, lagat mat och rensat avlopp!!

Kan meddela att avloppsrensning inte är riktigt min grej att pyssla med!
Det var hur äckligt som helst. Det gick bra och plocka isär avloppet, och "geggan" tämligen ploppade ut ur röret!
Samlade mod till att börja köra inte fingrarna för att börja rensa runt och plocka ut klumpar av gegga!
Det var så äckligt, så från och med nu så lovar jag mig själv att göra detta lite oftare eller kanske rent av göra det till en rutin i min städnings agenda för badrummet! För jag vill alldrig mer har ett sådant  äckligt avlopps rör!
UÄCK!!

Skulle träna ikväll var det tänkt, men blev det något av det tro!?
Nä, det blev inte mycket till träning idag.
En snabb prommis ner på stan och fixa klart en present till lillebror som fyller 17 år imorgon.

Suck, blir så trött på mina lata sidor ibland, men imorgon är det en ny dag med nya utmaningar och tillfällen!!
Då lovar jag mig själv att ta tag i allt som jag borde men inte orkade göra idag:)

Ska plocka in alla grejor i badrumsskåpet nu och sen ska jag använda mina kranar och låta vattnet rinna över min kropp för att sedan rinna ner genom dom rengjorda ledningarna!


Lev väl!


Kommentarer
Postat av: Bengis

Håller med om att det e vidrigt att rensa avlopp, speciellt om man är rätt "ny" i lägenheten & vet att det inte är ens eget "gegga" som ska rensas! *ryser* Iof så är det nästan lika snuskigt att göra det i vilket fall som helst! ;-) Ha de gött!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback