-20, massa snö och Julbak...

..Har det blivit hela dagen lång!
Igår fm körde jag mot Skälgården, ju längre bort från stan jag kom desto mer snö och kyla blev det och desto mindre plogad väg!
Igår blev det inte mycket gjort mer än att hålla värme i vedspisen, massa surr, god middag och mys i soffan framför "Bonde söker fru", en äppelpaj snoddes ihop och avnjöts till en kopp cappuccino.

                                         

                                       * visst är det vackert*

Men idag däremot har det varit full fart i köket hela dagen lång...
Det har tillverkats chokladsnittar, havreflarn med "gegga" i mitten, 2 st. morotskakor, knäck med apelsinsmak
och ris doppat i choklad! Kan avslöja att resultatet av bakverken blev lyckade:)
Vad jag däremot inte riktigt vet är hur lyckad morotskakorna blev, men dom ser iaf väldigt goda ut!:)

Här kommer lite bildbevis från dagen...

           

           

                                        
                           * Tack Farmor för en härlig bak-dag *


Nu är jag hemma i stan igen och endast -10 grader kallt!
Så nu ska jag göra en kopp te och mysa ner mig under filten i soffan och kika på "bonde söker fru"

// Emmelie "10 dagar kvar nu:)"


Kommentarer
Postat av: Johnny

Hej Poppen! Vilka härliga bilder från Skälgården, både ute och inne.Jag förstår att Du och farmor hade en fin dag tillsammans.Hoppas HAN har kommit hem nu och så önskar jag Dej och din familj en riktigt skön jul och så ber jag om en särskild hälsning och en kram till farmor.
Johnny, farmors brevkompis.

2007-12-23 @ 01:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback