Måndag

Snön yr ute och det var riktigt trögt att dra vagnen ute i morse. Vi tog det rätt lugnt i morse och som vanligt hinner vi aldrig till dagis till 8.30. Idag var vi inte där förrän efter 9, tror jag gick därifrån 9.30. Istället för att gå hem igen så mötte jag och Noah upp Klara och lilla Ivar för en promenad. Blev en liten tur med vagnarna i snön innan vi sedan hamnade inne på öppna förskolan. Där ekade det tomt idag och våra grabbar fortsatte sova. Men en kaffe och lite surr blev det allt. Sedan fortsatte jag och Noah hem lagom till lunch. Så nu har vi båda ätit, lekt lite. Jag har dragit ett varv med dammsugaren och plockat undan efter morgonköret. Så nu en kaffe innan det bär iväg ut i snön igen för att hämta hem Philip. 
 
Det snöar fortfarande och vips så blev det vinter i Stockholm igen. Skönt tycker jag och jag antar att Philip också kommer älska det. Innebär att det kan bli några eftermiddagar ute i pulkabacken efter dagis med mellis i ryggsäcken. Brukar vara uppskattat när man hämtar med snowracer och har varm choklad med sig.
 
Tänk att det redan är februari. Om dryga månade åker vi utomlands. Den resan kändes så långt bort när vi bokade och nu börjar den faktiskt närma sig. Som jag ser fram emot det! En hel vecka tillsammans för att bara njuta, sola och bada! 
 
Annars så tickar dagarna och veckorna på. Jag försöker kombinera dagarna med mammadejter, öppna förskolan och tid till pyssel här hemma samtidigt som jag försöker njuta av varje dag med Noah då det verkligen händer MASSOR varje dag. Har en del små projekt igång hemma som aldrig tycks bli klara. Filar och funderar på framtiden i Noahs blivande rum. Ska bli kul att få sätta fingrarna i det och komma igång. Önskar så att vi bodde lite större och kunde ha ett separat gästrum. Det blir trångt, vi måste tänka praktiskt och samtidigt så är vi i behov av gästsängen som tar sån plats. Rummen är små och jag vill verkligen att barnen ska ha varsinna rum. Ja, ideérna är igång kan man säga. 
 
Nu ska jag förbereda lite mellis/fika innan hämtning. Med hem från dagis idag följer Trond och hans mamma Silja. Ska bli så mysigt att ses då det var längesedan. Grabbarna får leka och förhoppningsvis hinner vi surra i kapp lite:-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback