Minisemester

Jag och barnen har haft ett litet brake eller minisemester skulle vi kanske kalla det. Packade in oss i bilen och åkte till Sundsvall förra veckan. Där har vi blivit bortskämda hos mormor och morfar i nästan en vecka. Philip har fått massa tid med morfar och hunnit med både lådbilsbygge, hockey och bad med morfar. Mamman har haft lite egentid hon också eller ja Noah hängde såklart med. Vi hade en heldag med mormor i Birsta och shoppade. Hann även med en sväng på lite hopptävlingar unde helgen. Jag har haft lyxig egentid och fått håret klippt och färgat och medan mormor och morfar jobbade passade vi på att mysa med våra saknade vänner. Så ja, en helt OK vecka har vi haft, jag och barnen ;-)
 
 
Nu är vi åter hemma igen. Å hemma väntade ingen dålig överaskning när vi kom hem. Medan vi varit borta så har E haft massor av lugn och ro och passade på att tapetsera om vårt sovrum. Vilken härlig överaskning att komma hem till! 
 
 
Något rörigt och stökigt sovrum, men såhär såg det ut när vi kom hem igår. Ny fin tapet och nu är det bara fritt fram för mig att sätta tänderna i tillpiffandet ;-)
 
 Vad säger man, skrattar bäst som skrattar sist? Något sådant i alla fall. Var hos tandläkaren för två veckor sedan och gick jublande glad ut därifrån. Inga hål, inga konstigheter och "bara" 500:- fattigare. Lyckan varade i ungefär 2 dagar innan tandvärken satte in. Återvände till tandläkaren som inte hittade något speciellt. Men ont gjorde det så lite grejade han med en tand ändå. Så japp, där blev det genast en tusen lapp som brändes. Ändå helt okej om  tandvärken släppt där och då. Tror ni den gjorde det? Nej, såklart inte. Har under hela veckan i Sundsvall ätit alvedon/ipren och bitit ihop stundvis. Så idag blev det åter en tur till tandläkaren. Konstaterade att tanden är död och en rotfyllning ska göras. Grattis Emmelie! Dagens besök -700 :- och samtidigt gav jag mig själv en finfin julklapp då jag ska tillbaka och rotfylla tanden. Så vad roligt Emmelie då blev det helt plötsligt 7000 :- som läggs på tänderna ändå innan det är färdigt. 
 
Betydligt roligare kan man ju ha kan jag tycka. En inte jätterolig start på veckan. Samtidigt väldigt skön om jag aldrig mer behöver uppleva smärtan som varit i en veckas tid. 
 
 
Nu ska jag spana lite sovrumsinredning och äta lite lunch innan storebror ska hämtas hem från dagis. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback