Tillbaka till vardagen

Jag, eller vi lever i vår lilla bubbla fortfarande. I morgon är det 2 veckor sedan lilla Noah kom till oss. Två veckor som har gått i all hast samtidigt som det känns så självklart på något vis. Det känns som det är evigheter sedan vi blev en familj på fyra. Jag har verkligen njutit av VARJE liten minut dessa dagar sedan vi kom hem från bb. Att ha min lilla familj runt omkring mig hela dagarna. Ta varje dag precis som den kommer och verkligen inte planera något över huvud taget. Inte en middag har varit planerad, inget "måste" eller "tvång" här i hemmet. Samtidigt så har vi fått en hel del gjort men på kravlösa och oplanerade sätt. Philip har varvat dagis och hemmadagar. E och Philip har haft några fina far och son dagar med både badhus och bio. 
 
E har varit helt fantastisk dessa dagar. Han har tagit hand om Philip till max. Servat och fixat här hemma med markservice och samtidigt tagit sig an mina ideér kring diverse projekt här hemma. Jag har försökt landa, förstå vad som skett, tagit hand om mig själv och lilla Noah mestadels. Haft en hel del lugna vilostunder där jag verkligen bara har varit och snusat på min vår lilla bebis. Det har varit fantastiska dagar tillsammans! 
 
Jag lever fortfarande kvar i den nyblivna bebisbubblan känner jag och snälla låt det aldrig ta slut!! Bara några dagar till, tack! Samtidigt så vågar jag säga att jag ser fram emot lite rutiner och vardag igen. Det var längesedan nu. Nu när jag är rörlig igen så känner jag en sådan längtan efter massor av promenader och att sakta komma igång igen till lite bättre rutiner kring mig själv. Längtar efter motion, bättre kost och så småningom också träning. 
Men bara lite lite till vill jag vara kvar här i vår lilla bubbla. 
 
Men i morgon så kommer ett försmak på vad som komma skall. E återvänder till vardag och jobb i morgon för att såklart sedan ta helg igen. Så det blir en snabbis och lite "prova på" kan man säga. Jag, Philip och Noah ska alltså upp tillsammans i morgon bitti och ta oss iväg till dagis. Spännande och lite nervöst då jag varken passat en tid eller för den delen ordnat frukost sista veckorna. Men det skall nog gå bra, hoppas jag :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback