Återbesök

I morse blev det upp i tid, klä på sig och göra sig i ordning. Något sådär trött efter natten med massor av vakentid. Kan konstatera att vi inte riktigt kommit in i gängorna nattetid ännu. Men iväg kom vi i alla fall. Jag och lilleman i bil tillbaka till Danderyd för återbesök och kontrolll av billirubin och se så vikten börjat vända. 
Dom stora grabbarna gjorde sig redo här hemma för första ordentliga dagen på förskolan. 
 
På återbesöket gick det bra och vågen visar nu uppåt. 100 gram uppåt sedan vi åkte hem i måndags. Så dagens vikt var 2740 gram. Skönt, väldigt skönt. Su nu fortsätter vi här hemma med att amma, amma och amma lite till ;-)
 
Här hemma gick det också bra. Lite blyg och gömde sig bakom pappa vid lämning. Samtidigt tror jag att han tycker det är lite roligt att komma och träffa kompisarna igen efter 6 veckors ledighet i sommar. Det blir en en kort dag och vi mjukstartar lite lagomt. 
 
Dagens lillebror. Som för övrigt fortfarande har arbetsnamnet "lillebror" utanför magen. Jag tror och hoppas att vi snart har bestämt oss. 
 
Det är en konstig känsla att bara vara jag, E och en liten bebis här hemma i skrivande stund. Knepigt tyst och fruktansvärt tomt när storebror inte är med. Vi passar på att ta tag i lite telefon och pappersgöra. Jag själv ska se till att skrapa ihop lite vila. Så skönt att faktiskt bara få vara. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback