Torsdag

Istället för att komma iväg till Bromma blocks idag så fick det istället bli "komma iväg ut på promenad". Det gjorde vi och lilleman somnade gott i vagnen. En 50-60 min promenad och sedan fick lilleman fortsätta sova ute i vagnen medan jag skyndade in och drog i gång "projekt städning". Dammtorkning, dammsugning, toalettskurning och golvskurning är nu avverkat. *Puh* Nu är mamman helt slut! Lilleman skruvar på sig och E ringde och talade om att bilen ska lämnas in för att få rutan lagad innan klockan 15. Inte fanns det någon lunchlåda i kylen heller. Så nu sveper jag i mig en stor kopp kaffe och två mackor som får agera dagens lunch. Dags att dra av sig mjukisbrallor och ta ner knuten på huvudet för att packa in oss i bilen då kanske!? Jagar upp mig själv i skrivande stund över att dessutom diskmaskinen är full med ren disk, disk på bänken, tvätthögar som ligger lite här och där och väntar på att få bli ihopvikta. En jättehög med papper på köksbordet som jag irriterat mig på hela veckan plus att övervåningen är kvar att städa. Hej å hå det är just idag som mammalivet känns sådär sjukt glamoröst!! Glömde dessutom att vår soffa måste fotas och läggas ut till försäljning idag också. Och jag vill hinna gå på spinning 17.30!
Dags att öka takten kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback