Längtar efter helgen nu!

Så blev det torsdag och min 4:e dag i soffan bakom hemmets väggar. TRIST! Aldrig förr har en vecka varit så lång och aldrig förr har dagarna gått i sådan snigelfart. På hela 4 dagar har jag inte varit ut i dagsljus! Tror inte heller att jag någonsin legat så mycket i soffan och sängen som jag gjort denna vecka. Då ska vi kanske inte tala om tv:n... Vad fruktansvärt mycket skit det går dagtid (även kvällstid). Jag som nästan aldrig kollar tv. Aldrig förr har jag känt mig så inlåst, ensam och "bortkommen". Näe, USCH och FYY för veckan som varit:-( Jag vill inte vara sjuk mer nu, jag vill vara frisk! Känns som att jag fått min dos för MINST ett år frammåt.



Nu till något helt annat, något som är mycket mycket roligare! :-) Jag ska ÄNTLIGEN bli STOCKHOLMSBO! Eller säger man Stockholmska? Näe, Stockholmsbo tror jag. Jag kommer aldrig bli en "äkta" stockholmare eftersom jag är norrlänning och "bondjänta" ända ut i fingerspätsarna. Men jag kommer att leva och bo i Stockholm från och med den 19 april. Jag och E tar steget från särbo, som det så vackert heter och blir istället sambos:-) Efter nästan 1 1/2 år tillsammans är det ÄNTLIGEN dax! Det har varit en lång lååång väntan och väg hit till den punkt som jag står på idag. Ett helt år har gått sedan jag började min "jakt" och resa på något nytt som skulle passa mig i arbetsväg. Nu är jag ÄNTLIGEN där!

Jag har fått en liknande tjänst som jag har i dagsläget. Jag fortsätter att jobba inom flyget men byter nu flygplats och min nya arbetsplats blir nu Bromma Airport. Känns FANTASTISKT bra! :-) Det är självklart blandade känslor när det gäller flytt och ett nytt jobb. Sundsvall är ändå en "trygghet" där jag kan staden utan och innan. Familj, släkt och vänner finns här. Mitt jobb i dagsläget trivs jag super på och mina arbetskamrater är fantastiska. Jag gillar Sundsvall och jag trivs här. Jag är född och uppväxt här, har alltså tillbringat snart 24 år här. Kanske just därför är det dax att testa något nytt!?? Jag älskar ju utmaningar och trivs som fisken i vattnet när det "händer grejor" :-) Så just därför är detta verkligen på tiden, vem vet!?

Att pendla kan vara bra många gånger. Man hinner sakna, man hinner känna efter och man hinner längta. Man hinner ha sitt egna lilla liv på sidan om förhållandet, träna, umgås med vänner m.m. Även om det är mycket positivt med pendling och särbo liv så är det samtidigt väldigt slitsamt! Det är tufft! Det är jobbigt! Det fungerar under en period men inte i långa loppet. För oss har det fungerat i 1 1/2 år och hade inte denna möjlighet kommit så har det säkert fungerat längre. Allt går bara man vill :-)


Hur som helst så ser jag bara positivt på flytten till E och den nya staden Stockholm! Det ska bli helt fantastiskt! Känns grymt bra att få börja leva ett "riktigt" liv tillsammans, börja nytt jobb, lära känna en ny stad och dessutom nu när våren närmar sig. Jag ska få möta våren och sommaren i Sveriges sommarstad:-)

Eftersom veckorna vanligtvis (förutom denna vecka) springer förbi så är tiden knappt. Det är mycket som skall fixas och ordnas. Under ett liv i samma stad så har det samlats en hel del saker både här och där. Trots att jag inte äger någon häst längre så äger jag fortfarande utrustning som om jag hade en. Det kommer bli en hel del rensning och sortering. Inte bara prylar i kartonger utan även prylar så som lägenhet och bil skall det ordnas med. Mitt all denna överlyckliga röra så sticker jag och E iväg på en efterlängtad solsemestervecka. Vilket kanske är tur!?;-) Bara tanken vid att det är exakt en vecka kvar innan vi åker får mig få ståpäls på armarna och fjärilar i magen! Men innan dess har vi en ledig helg framför oss och för första gången på väldigt läääänge så är det E som kommer upp till mig i helgen. Så i helgen blir det helgmys på södermalmsgatan istället för klippgatan. Redan på söndag när E åker hem så tänker jag lasta in första omgången med flyttkartonger ner till Stockholm.

Så jag har redan tjuvstartat lite med att packa :-)




Önskar Er alla en riktigt trevligt torsdagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback