Sundsvallstrippen!

I fredags styrde vi som sagt bilen 40 mil norrut för en fullspäckad helg i Sundsvall. Middag och minifödelsedagsfirande av mig ute på ön med middag, tårta och paket. Fredagen försvann och helt plötsligt kom lördagmorgon. Vi packade om oss igen, satte oss i bilen och styrde vidare mot Viksjö. Målet var Västanå för en heldag tillsammans med släkten. Lerduveskytte (som jag dock startade med ett skott i taket), men sedan så gick det som på räls och jag förvånade mig själv genom att träffa flera lerduvor på rad! Fika i solen och ännu mer paket för min del;-)


Vid 15 tiden blev det sedan dags för en två timmar lång tur på hästryggen. Vädret gick inte att klaga på, inte heller humöret och att sedan få se delar av familjen/släkten på hästryggen kan inte annat än göra gott i själen! Två härliga timmar i underbar skogsmiljö, perfekt väder, fikapaus och läskande dryck! ;-)

Gänget laddar inför turen på islandshäst.


Undra om E bara försöker se cool ut eller om det döljer sig lite nervositet bakom brillorna!?


Pappa han har hittat sin häst för dagen och laddar mentalt en stund innan.


Alla har fått varsin häst och alla kom upp och iväg...


E har fått sin polare för dagen;-)


Vi gjorde ett försök till en parbild ute i skogen....


E, pappa och Jonas är glada, nöjda och njuter av varsin kall öl efter två timmar på hästrygg.


Efter sköna timmar i skogen så fortsatte kvällen i Västanå med kubbspel, grillning, god mat å dryck! En trevlig heldag tillsammans med familjen/släkten i urmysig miljö! Ett kanon initiativ som deffinitivt borde göras om lite oftare!;-)





Söndagen hade jag förmånen att få följa med ut på en ytterligare ridtur. Vilket gjorde gott för både själen och hästhjärtat! Balsam för själen;-) Söndageftermiddag vankades en EFTERLÄNGTAD klipp och färgstund i salongen. Har nog aldrig längtat så mycket som jag gjorde nu. Förstår inte hur det kan vara så skönt att få håret lite fixat. Innan hemfärden mot Stockholm igen så avnöjts en FANTASISK middag tillsammans med mamma och pappa. Grillat som avnjöts utomhus! Hur underbart som helst. Och inte längtar jag mindre efter egen tomt och eget hus. Lägenhet kommer att ta döden på mig!

Hur som helst så rasslade söndagen iväg och vid 19 tiden så packade vi ihop oss och styrde mit Stockholm igen. Lite jobbigt var det allt att säga hejdå och lämna Sundsvall.


Så blev det måndag och en ny vecka väntar. En vecka med jobb, utbildning, träning, tvättstuga, handling m.m. Dessutom har en början av planering ut av semestern påbörjas. Känns härligt och hur skoj som helst att så smått börja planera in sommarens aktiviteter. Just nu planeras kommande helg där det finns lite lösa planer på paddling eller gröna lund. Även stugor vid västkusten håller på att bokas. Detta tillsammans med Farzad & Linda. Jag längtar som ett tok redan;-) Har påbörjat nedräkningen till semestern och det återstår endast 5 veckor!


En lång resume av det senaste som hänt kring livet...
Nu skall jag återgå till kära sambon som förtvivlat försöker välja bland stugalternativen;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback