Mysdag på Klippgatan

Idag kom mitt andra Sundsvallsbesök. Denna gång var det Madde som hälsade på;-) Vi åt lunch, fikade och surrade i flera flera timmar innan hennes tåg gick hem till Sundsvall igen. Hur underbart som helst! Som jag längtat och så enormt trevligt det var! En riktig mysförmiddag;-)

Kändes bra ända in i själen att få ha surrat ikapp om precis ALLT och ingenting! Känns påfyllt på alla dess plan. Efter jag vinkat av Madde på tunnelbanan så snörade jag på joggingskorna och gav mit ut på en prommis. E som hållt sig borta under förmiddagen vågade sig hem och fick besök av Dennis. Grabbarna kollade fotboll och det blev min tur att fly hemmet. En ganska långsam promenad runt pampas och under promenaden så surrade jag ikapp med Sophie. Så även på den vänskapsfronten så är "kvoten" någorlunda uppdaterad. Så gott som det kan bli när man bor 40 mil från varandra;-)

Väl hemma igen så bestämdes det middag tillsammans med Dennis och hans flickvän Johanna. Vi grejade ihop tacos, kall öl till grabbarna och rosé till oss damer. Trevligt att lära känna en ny trevlig tjej i laget och förhoppningsvis så får Linda, jag och Amanda förstärkning på "fruläktarn" till hösten;-)

Så lite senare in på denna söndagkväll när middagen är undanplockad och gästerna har gått så har vi ägnat oss åt att koka ägg, fixa matlåda och betala räkningar. Nu är det bara väskan som skall packas och kläder som skall läggas fram sedan så är jag redo för sängen och den kommande veckan. Veckan som kommer innebär jobb måndag, utbildning tis och sedan jobb veckan ut. Till helgen styr E bilen mot Arvika och jag blir för första gången ensam hemma här i Stockholm. Förhoppningsvis så kommer jag inte aa vara solo utan det kan hända att det vankas en riktig jäkla TJEJHELG här på klippgatan med allt vad det innebär;-)

Nu är denna helg och midsommarhelg deffinitivt över och det är dags för mig att borsta gaddarna och krypa till sängs. Två veckor kvar att jobba innan semester så nu jäklar kör vi!!;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback