Lägenheten är städad och bryna plockade!

Hur härligt är det inte att krypa ner i en renbäddad säng med lite lagom "växtverk" i kroppen som tyder på att en effektiv och lång torsdag lägger sig bakom en! Först jobb hela dagen... Där jag inte satt på arslet många minuter. Nejdå, röjsågen i högsta hugg hela dagen med en en liten rädsla för fästingar i bakhuvudet. Fast å andra sidan så är jag halvt vaccinerad nu (första sprutan tagen) så nu kan jag nog ta emot de flesta fästingar om det så vill;-)

Jag och E möttes upp hemma och sedan har det varit mer eller mindre full fart här på Klippgatan. Jag har kutat upp och ner till tvättstugan medan E har lagat middag, matlådor, diskat, plockat undan, burit ut skräp och tagit upp saker till vinden. Lägenheten är nydammad, badrummet skurat, golven dammsugna och torkade. Även våra bortglömda blommor (som faktiskt lever) har fått sig en slurk vatten. Foton har bytts ut i ramar, naglarna är målade och ögonbrynen är plockade!

Ja, så nu tänker jag inte göra ett skit mer denna vecka! Förutom då att gå till jobbet imorgon kl.9 men sedan så är det verkligen HELG! Det vankas helg och ledighet hemma på klippgatan bara jag och E. Det enda som står i agendan är aktivitet tillsammans med vänner lördag dag/em och kväll;-) Alltså en STOR risk för sovmorgon på lördag!

Nej, nu säger jag tack och godnatt här på datorn. Ska ägna min sista vakna minuter åt att bläddra i senaste numret av tidningen buffé. Spana in lite recept och tips inför midsommar;-)

TREVLIG HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback