Ledig Måndag!

Efter en helg på jobbet så är det dax för en ledig dag! Just idag så är jag mer än glad över att jag jobbar skift. Att arbeta skift har sin för- och nackdelar givetvis. Men för det mesta så tycker jag att det har flest fördelar. Idag är det en stor fördel. När alla icke skiftarbetande människor jobbar sin vanliga måndagstid 7-16 idag så har jag helt ledigt. Tvättstugan är bokad fram till 17 idag. Så dagen kommer att ägnas åt att mysa på inne i värmen och ungefär var 45:e min gå ner till tvättis. Städningen togs tag i redan i lördags så det som behövs göra är diska berget som finns inne i köket, dammsuga rent och bädda rent i sängen och skotta bort all snö från balkongen! That´s it! En skön måndag som går rakt in i lugnets tecken!


Hade det inte varit så jäkla kallt idag ( -23 ) så hade det garanterat blivit en ridtur ute i snön och skogen. Tyvärr sätter vädret käppar i hjulen för det. Ridningen ersätts därför idag med ett lunchspinning pass klockan 12.


Ha en härlig måndag och en bra start på en ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback