Seriepremiär, härliga barn, buss och arbete!

Igår hade Vilda Väsby seriepremiär och det var naturligtvis helgens "stora" händelse. Det var till gårdagen som smågrabbarna gått och laddat inför. Deras totala lycka gick inte att ta miste på. Laddade upp till tänderna och ville inte missa en endaste minut av uppvärmingen. Så vi var i GOD tid till matchen igår. Till allas lycka så kammade Väsby hem en härlig seger och bjöd på en bra seristart. Grabbarna fick en alldeles egen visning av omklädningsrummet efter matchen, något som jag undrat över om inte jag kan få men som jag inser att jag aldrig kommer att få! Istället fick jag höra G & C 6 år samt 4 år gammal berätta om vad som fanns i det "hemliga" rummet. Avslöjades bland annat att tv-spel fanns där inne:-) Vi hamnade till sist vid den där tråkiga punkten. Grabbarna och deras farfar säger hejdå och packar in sig i bilen för att sedan styra hemåt Arvika igen. En helg med MASSOR av skratt och bus har passerat i rasande fart. Jag längar redan till nästa gång vi ses!!

Imorse var jag ute i MYCKET god tid till bussen hade nästan hela 15 minuter till godo. Jag som var "bussexpert" innan jag fick körkort har nu gått och blivit ett riktigt "bussfiasko". Är livrädd att missa bussen, ute i mer god tid än vad pensionärerna är och är rädd för att missa vart jag skall kliva av. Förra måndagen kom bussen över 5 minuter tidigare än vad som stod. Så idag plussade jag på lite mer tid för att absolut inte missa. Idag kom bussen ännu tidigare!! (Det var stämde inte med tidtabell). Jag vågade inte chansa att vänta på en senare buss så jag hoppade glatt på. Resulterade också i att jag var i enormt god tid på Bromma airport. Idag känns det som det gått fortare att ta bilen.

Efter jobbet ikväll så skyndade jag hem för att skynda i säng eftersom jag börjar 4.45 imorgon igen. Så i och med att jag klev innanför dörren hamnade jag i mitt "onda" mönster igen. Låter väskan ligga oöppnad, kastar posten i en hög på bordet och kliver från kläder rakt ner i sängen. Tänkte slötitta på "ensam mamma söker" via webben, om inte internet krånglar? Det gör det och jag får störa E som har "spelkväll" tillsammans med Jacke. Med hans hjälp och guidning lyckas jag får internet att fungera så länge som kabeln sitter i datorn. SUCK, jag har precis köpt en ny dator för att min gammla havererat så funger inte ALLT som det ska! Något störande och något irriterande. Bägaren rinner över och naturligtvis får E ta del av den skopan med. Typiskt! Kort därefter kommer skuldkänslorna farandes och jag får dåligt samvete! Mitt tålamod med datorer är INTE det bästa!

Nu har klockan hunnit bli på tok för mycket ändå. Jag behöver all sömn jag kan få så här med säger jag Godnatt & Sov så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback