Om jag hade...

Om jag hade en "riktig" dator då skulle jag blogga mer. Lägga upp mera bilder. Har världens finaste och bästa kamera. Men när datorn inte riktigt vill sammarbeta med mig och kameran så faller allt som har med bilder att göra. Det händer ingenting. Det bilder som tas lagras på kameran. En kväll förra veckan så "försvann" alla bilder när jag skulle lägga upp dem. Någonstans i datorn måste dem har hamnat. Vet inte vart. Datorn strejkar, segar ihop och hänger sig. Vi är ständigt ovänner jag och datorn. Han är gammal, slutkörd och nära ett haveri. Jag bara väntar på att den dagen kommer....

Så högst upp på min önskelista står nu: En ny bärbar dator!!

Måndag idag = Lediga dagen denna vecka. Rejäl sovmorgon imorse, vaknade till förmodligen världens bästa väckarklocka och kunde lugnt ligga kvar under täcker och dra mig minst en timme till. Tog mig i kragen idag och släpade iväg med mig själv till simhallen. Fick de där simtestet ur världen med godkänt resultat, påskrift samt stämpel. Passade på att simma en timme med. Grymt skönt! Varför simmar man inte oftare!?? Ska försöka lova mig själv nu att komma iväg lite då och då för att simma. Perfekt så här en veckodag när man är ledig.

Mamma, pappa och Julle dök förbi här på eftermiddagen med en kartong. I kartongen fann vi enormt smarriga semlor. Så där försvann min nyttiga dag som bärjade så stabilt. Trevligt med besök, semlor, kaffe och surr :-)

Funderar starkt på att ordna lite mat nu till både middag och matlåda. Mentalt så behöver jag ladda inför kommande arbetsvecka som innebär långa dagar och dessutom förmiddagar. Vet redan nu hur knäckt jag kommer att vara när fredagkväll smyger sig på. Fredag hoppas jag och önskar för allt i världen att jag får befinna mig nere i S-holm. Vill så hemskt gärna åka ner. Står inte ut en helg till ensammen. Dessutom känns kommande arbetsvecka mycket lättare om jag vet att helgen kommer tillbringas tillsammans med älskade.

Så här kommer mina andra högsta önskan för denna vecka:  Att få åka ner till S-holm kommande helg!




Ha en trevlig måndagkväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback