Två dagar kvar!

Idag är det dan före dan före dopparedan och det är ruskigt nära julafton nu:-) Dagen som vi alla längtat efter länge nu. Dagen som alla planerat, handlat, fixat och trixat inför i evigheter. Trots evigheters planering råder det ändå kaos ute i butikerna. Alla vi som trodde att snön skulle utebli julen 2009 fick fel. Det har kommit mängder med snö över hela Sverige. Vissa mer än andra, men jag tror nog det är vitt ute på marken överlag. Inte nog med att snön kom för i snöns sällskap kom också kylan. Den riktigt biter sig riktigt fast i huden. -20 visar termometern på idag. KALLT! Men mycket mycket hellre detta än regn, plusgrader, grått och dimmigt. Tacka vet jag snö och kyla:-) I och med detta känns julen lite räddad på något sätt.


Jag börjar känna lite lagomt med "julfeeling" i kroppen nu. Känner mig nöjd och klar med julklappsshopping. När det gäller julaftons outfit så hänger en extremt julig klänning från "bondelid" och väntar på mig:-) Det är städat och julfint i hemmet. Hela lägenheten doftar jul! Jag jobbar på som vanligt under veckan (nästan), efter lite fix och trix i schemat så har mina morgondag på jobbet blivit till en riktig arbetardag! Min ordinarie tid 4.45-14 har utökats och för min del är det bara positivt. Det gör mig ingenting att jag avverkar ett riktigt hästpass imorgon. Efter det så gör jag äntligen jul:-) Under gårdagen satt jag och letade bland mängder av julgodisrecept. Plockade ut några favoriter så förhoppningen imorgonkväll är uppesittarkväll och julbak:-)


Nu ringde precis E och meddelade att han närmar sig Sundsvall. Om ca 2 timmar beräknas han anlända till Södermalmsgatan. Härligt!! Längtan har nått sitt efterlängtade mål:-) Innan E dyker upp här så tänker jag hinna iväg på ett spinningpass nere på golds. Så bäst jag sätter fart nu:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback